Pregled bibliografske jedinice broj: 492138
Kontinuitet i diskontinuitet starogrčkih odgojnih sadržaja u hrvatskoj pedagoškoj praksi
Kontinuitet i diskontinuitet starogrčkih odgojnih sadržaja u hrvatskoj pedagoškoj praksi // Kroatologija, 1 (2010), 1; 228-253 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 492138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontinuitet i diskontinuitet starogrčkih odgojnih sadržaja u hrvatskoj pedagoškoj praksi
(Continuity and discontinuity of the old greek educational contents in the croatian educational practice)
Autori
Pranjić, Marko
Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 1
(2010), 1;
228-253
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Homer; odgoj; odgojne vrijednosti; kontinuitet; diskontinuitet
(Homer; education; educational values; continuity; discontinuity)
Sažetak
Krenuvši od suvremene definicije odgoja kao nastojanja koje omogućava ljudskoj osobi odrastanje sve do pune zrelosti, autor u tom svjetlu pokušava iščitavati neke dijelove Homerovih epova detektirajući pojedine starogrčke vrijednosti bitne kako za tadašnji tako i za suvremeni europski pa samim tim i hrvatski odgoj poput aktivne strpljivosti, vjernosti, mudrosti, prijateljstva, činjenja dobra i izbjegavanje zla, ustrajnosti u dobru sve do riskiranja vlastitoga života, koje su do danas ostale na samom vrhu vrijednosne ljestvice u europskoj ali i u hrvatskoj pedagoškoj tradiciji što dokazuje logičnu opravdanost za razmišljanje o kontinuitetu pedagoških vrijednosti. Potom autor na na nekim drugim primjerima kao što su starogrčko nastojanje oko osvete zbog narušavanje obiteljske i individualne časti, odnosno nastojanja oko osobne slave, indicirajući i u nekim drugim kulturnim tradicijama slične tendencije (tabui vezani za ishranu, strahopoštivanje pred blagdanima i sl.), ukazuje i na povijesnu transformaciju načela kontinuiteta, odnosno etabliranje diskontinuiteta kao isto tako legitimna odnosa prema promišljanju vrijednosti. Pritom se koristi suvremenom literaturom koja se uvelike bavi tim pitanjem a iskristalizirala je dva osnovna načela za diskontinuitet: psihološko i sociološko. Jedno i drugo, zbog znatno uzdignute razine naobrazbe suvremenog čovjeka, daju dovoljno razloga za utemeljeno razmišljanje o mijenjanju pojedinih vrijednosti kroz povijest, odnosno legitimnosti diskontinuiteta i na području promišljanja o vrijednostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Teologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Marko Pranjić
(autor)