Pregled bibliografske jedinice broj: 491965
Edukacija korisnika knjižnice o pretraživanju baza podataka na primjeru knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku
Edukacija korisnika knjižnice o pretraživanju baza podataka na primjeru knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 491965 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacija korisnika knjižnice o pretraživanju baza podataka na primjeru knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku
(Educating library users on database searching: an example of the Faculty of Philosophy library in Osijek)
Autori
Mitrić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
15.06
Godina
2010
Stranica
42
Mentor
Hasenay, Damir
Neposredni voditelj
Krtalić, Maja
Ključne riječi
edukacija; knjižnica; Filozofski fakultet u Osijeku; baze podataka; informacijska pismenost
(databases; information seeking; information literacy; Faculty of Philosophy)
Sažetak
Cilj je ovog rada istražiti ulogu koju knjižnica ima u edukaciji svojih korisnika. Rad se pri tome usmjerio na visokoškolske knjižnice i njihove mogućnosti edukacije kada su u pitanju elektronički izvori podataka. Prvi, teorijski dio rada donosi opis promjena, posebno vezanih uz tehnologiju, koje su utjecale na poimanje tradicionalne uloge knjižnica. Mijenjanje i prilagođavanje ne stoji više kao preporuka knjižnicama, nego kao nužna zadaća za njihovu održivost i vidljivost u društvu. To se posebno odnosi na visokoškolske knjižnice koje u okvirima visokoškolske zajednice trebaju preuzeti nove uloge, a to su uloge informacijskog, komunikacijskog i edukacijskog centra. Ključno je promicanje knjižnične i informacijske pismenosti te poticanje na kritičko mišljenje. Stoga se u radu razmatraju i kompetencije knjižničara koje su potrebne za uspješno provođenje edukacije, odnosno promicanja raznih vrsta pismenosti. Zahtjevi su da knjižničari budu, ako ne vrsni, onda barem upućeni informacijski stručnjaci koji će imati znanja i sposobnosti za korištenje novih informacijskih tehnologija. Trebali bi biti i pedagozi koji će bili sposobni na odgovarajući način prenijeti korisnicima svoja znanja vezana uz knjižničnu i informacijsku znanost te aktivno sudjelovati u poticanju knjižnične i informacijske pismenosti, kao i cjeloživotnog obrazovanja svojih korisnika. U radu se analizira provedeno istraživanje o edukaciji korisnika knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku. Iznose se rezultati istraživanja potreba korisnika knjižnice za edukacijom o pretraživanju elektroničkih izvora informacija, posebice baza podataka. Iz rezultata je vidljivo da su korisnici, odnosno studenti na čijoj je populaciji provedeno istraživanje, upoznati s pojmom baze podatka, ali ne i njihovim pretraživanjem niti ponuđenom uslugom Knjižnice što je svakako pokazatelj kojim se sve promjenama navedena knjižnica treba prilagoditi kako bi ostvarila u potpunosti svoju ulogu informacijskog i komunikacijskog centra.
Izvorni jezik
Hrvatski