Pregled bibliografske jedinice broj: 491942
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju // XVII. Dani psihologije: Sažetci radova / Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 91-91 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 491942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju
(The effects of personal and contextual achievement goals on emotions, interest and academic achievement)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVII. Dani psihologije: Sažetci radova
/ Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010, 91-91
ISBN
978-953-7237-65-3
Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ciljevi postignuća; emocije; interes; akademsko postignuće
(achievement goals; emotions; interest; academic achievement)
Sažetak
Novija istraživanja učinaka ciljeva postignuća na motivaciju, kognitivnu uključenost i postignuće učenika sugeriraju da bi istovremena usmjerenost na učenje i izvedbu putem uključivanja mogla predstavljati najadaptivniju orijentaciju u situacijama postignuća. Stoga se ističe potreba za izučavanjem povezanosti ciljeva postignuća sa što većim i raznovrsnijim rasponom ishoda, kao i mogućih interakcija između osobnih i kontekstualnih ciljeva. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu kontekstualnih ciljeva postignuća zadanih u vidu ciljne strukture zadatka učenja u učenju ekspozitornog teksta u razrednom okruženju. Ispitano je postoje li razlike u interesu, emocijama i postignuću učenika u funkciji kontekstualnih ciljeva, te postoje li interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva i kako one utječu na ispitivane ishode učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 učenika srednje škole. Razredna odjeljenja raspoređena su u jedan od tri eksperimentalna ili kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva je izvršena uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja. U uvjetu usmjerenosti na učenje, istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka i mogućnost stjecanja znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je elemente obje upute. Nakon individualnog učenja teksta u razrednom okruženju ispitan je interes prema sadržaju teksta za učenje, emocije tijekom učenja zadanog teksta Upitnikom akademskih emocija (Pekrun i sur., 2002), te postignuće učenika u učenju teksta. Za procjenu osobnih ciljeva postignuća korištena je Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). S obzirom na dominantan osobni cilj postignuća identificirane su četiri grupe učenika: učenje, multipli ciljevi, izbjegavanje rada i «nemotiviranost». Učenici orijentirani na učenje, u usporedbi s preostale tri skupine učenika, pokazali su veći interes prema sadržaju teksta za učenje i postigli više rezultate u pogledu doživljenih emocija uživanja i ponosa, odnosno manje u pogledu doživljene dosade tijekom učenja. Interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva nisu utvrđene. Učenici u uvjetima usmjerenosti na izvedbu i multiplih ciljeva ostvarili su bolje postignuće od učenika u uvjetu usmjerenosti na učenje i kontrolne skupine, ali se isto tako pokazalo da tijekom učenja doživljavaju više razine anksioznosti i niže razine emocije uživanja u usporedbi s kontrolnom skupinom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)