Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 491942

Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju


Pahljina-Reinić, Rosanda
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju // XVII. Dani psihologije: Sažetci radova / Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 91-91 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 491942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju
(The effects of personal and contextual achievement goals on emotions, interest and academic achievement)

Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVII. Dani psihologije: Sažetci radova / Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010, 91-91

ISBN
978-953-7237-65-3

Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
ciljevi postignuća; emocije; interes; akademsko postignuće
(achievement goals; emotions; interest; academic achievement)

Sažetak
Novija istraživanja učinaka ciljeva postignuća na motivaciju, kognitivnu uključenost i postignuće učenika sugeriraju da bi istovremena usmjerenost na učenje i izvedbu putem uključivanja mogla predstavljati najadaptivniju orijentaciju u situacijama postignuća. Stoga se ističe potreba za izučavanjem povezanosti ciljeva postignuća sa što većim i raznovrsnijim rasponom ishoda, kao i mogućih interakcija između osobnih i kontekstualnih ciljeva. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu kontekstualnih ciljeva postignuća zadanih u vidu ciljne strukture zadatka učenja u učenju ekspozitornog teksta u razrednom okruženju. Ispitano je postoje li razlike u interesu, emocijama i postignuću učenika u funkciji kontekstualnih ciljeva, te postoje li interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva i kako one utječu na ispitivane ishode učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 učenika srednje škole. Razredna odjeljenja raspoređena su u jedan od tri eksperimentalna ili kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva je izvršena uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja. U uvjetu usmjerenosti na učenje, istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka i mogućnost stjecanja znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je elemente obje upute. Nakon individualnog učenja teksta u razrednom okruženju ispitan je interes prema sadržaju teksta za učenje, emocije tijekom učenja zadanog teksta Upitnikom akademskih emocija (Pekrun i sur., 2002), te postignuće učenika u učenju teksta. Za procjenu osobnih ciljeva postignuća korištena je Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). S obzirom na dominantan osobni cilj postignuća identificirane su četiri grupe učenika: učenje, multipli ciljevi, izbjegavanje rada i «nemotiviranost». Učenici orijentirani na učenje, u usporedbi s preostale tri skupine učenika, pokazali su veći interes prema sadržaju teksta za učenje i postigli više rezultate u pogledu doživljenih emocija uživanja i ponosa, odnosno manje u pogledu doživljene dosade tijekom učenja. Interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva nisu utvrđene. Učenici u uvjetima usmjerenosti na izvedbu i multiplih ciljeva ostvarili su bolje postignuće od učenika u uvjetu usmjerenosti na učenje i kontrolne skupine, ali se isto tako pokazalo da tijekom učenja doživljavaju više razine anksioznosti i niže razine emocije uživanja u usporedbi s kontrolnom skupinom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Rosanda Pahljina-Reinić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina-Reinić, Rosanda
Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju // XVII. Dani psihologije: Sažetci radova / Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 91-91 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Pahljina-Reinić, R. (2010) Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju. U: Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. (ur.)XVII. Dani psihologije: Sažetci radova.
@article{article, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2010}, pages = {91-91}, keywords = {ciljevi postignu\'{c}a, emocije, interes, akademsko postignu\'{c}e}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {U\v{c}inci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignu\'{c}a na emocije, interes i postignu\'{c}e u u\v{c}enju}, keyword = {ciljevi postignu\'{c}a, emocije, interes, akademsko postignu\'{c}e}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2010}, pages = {91-91}, keywords = {achievement goals, emotions, interest, academic achievement}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {The effects of personal and contextual achievement goals on emotions, interest and academic achievement}, keyword = {achievement goals, emotions, interest, academic achievement}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font