Pregled bibliografske jedinice broj: 491917
Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame
Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame, 2010., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 491917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame
(Implementation of a game simulator and checkers game-playing algorithms)
Autori
Novak, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
18.11
Godina
2010
Stranica
48
Mentor
Dalbelo Bašić, Bojana
Neposredni voditelj
Šnajder, Jan
Ključne riječi
umjetna inteligencija; igraći algoritam; neuronska mreža; genetički algoritam; minimax; podrezivanje alfa-beta; dame; halma
(artificial intelligence; playing algorithm; neural network; genetic algorithm; minimax; alpha-beta pruning; checkers; chinese checkers)
Sažetak
Algoritmi umjetne inteligencije mogu se primijeniti u izradi igraćih algoritama od jednostavnih igara s malim prostorom stanja, do kompleksnijih poput šaha. Potpuno razumijevanje principa po kojem funkcioniraju i njihovo poboljšavanje nije moguće bez iskustva u izradi njihovih osnovnih inačica. Čak i tada, bez mogućnosti usporedbe sposobnosti vlastitog rješenja, nije moguće znati koliko je algoritam zaista dobar. Sučeljavanje različitih rješenja, pa i sučeljavanje algoritma s čovjekom, predstavlja zanimljivi način da se sazna stvarna snaga danog algoritma. Rezultat ovog rada i provedenih studija je upravo jedno okruženje putem kojeg je moguće provoditi takva testiranja izrađenih algoritama. Izrađene su igre dame i halma, i igrači za svaku od njih. Provedene su studije nad igračima dama pomoću kojih se ispitala njihova kompetentnost u igrama protiv već postojećih igraćih algoritama, ali i protiv čovjeka. Time se uz minimalno truda omogućava testiranje drugih rješenja u igri protiv algoritama čija je jačina već poznata. Iako je fokus stavljen na rješenja igraćih algoritama za igru dame, izrađen je i igrač halme koji se može koristiti kao svojevrsna polazna točka u izradi algoritama koji pretražuju ogroman prostor stanja. Sučelja samih igara prema korisniku intuitivna su i jednostavna za korištenje, a za obje je igre također izrađena komponenta koja ih spaja s okruženjem MGMTM čime se omogućuje i organizacija turnira. Obje igre i svi igrači implementirani su u programskom jeziku C#.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
036-1300646-1986 - Otkrivanje znanja u tekstnim podacima (Dalbelo-Bašić, Bojana, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb