Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 491917

Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame


Novak, Nikola
Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame, 2010., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 491917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame
(Implementation of a game simulator and checkers game-playing algorithms)

Autori
Novak, Nikola

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
18.11

Godina
2010

Stranica
48

Mentor
Dalbelo Bašić, Bojana

Neposredni voditelj
Šnajder, Jan

Ključne riječi
umjetna inteligencija; igraći algoritam; neuronska mreža; genetički algoritam; minimax; podrezivanje alfa-beta; dame; halma
(artificial intelligence; playing algorithm; neural network; genetic algorithm; minimax; alpha-beta pruning; checkers; chinese checkers)

Sažetak
Algoritmi umjetne inteligencije mogu se primijeniti u izradi igraćih algoritama od jednostavnih igara s malim prostorom stanja, do kompleksnijih poput šaha. Potpuno razumijevanje principa po kojem funkcioniraju i njihovo poboljšavanje nije moguće bez iskustva u izradi njihovih osnovnih inačica. Čak i tada, bez mogućnosti usporedbe sposobnosti vlastitog rješenja, nije moguće znati koliko je algoritam zaista dobar. Sučeljavanje različitih rješenja, pa i sučeljavanje algoritma s čovjekom, predstavlja zanimljivi način da se sazna stvarna snaga danog algoritma. Rezultat ovog rada i provedenih studija je upravo jedno okruženje putem kojeg je moguće provoditi takva testiranja izrađenih algoritama. Izrađene su igre dame i halma, i igrači za svaku od njih. Provedene su studije nad igračima dama pomoću kojih se ispitala njihova kompetentnost u igrama protiv već postojećih igraćih algoritama, ali i protiv čovjeka. Time se uz minimalno truda omogućava testiranje drugih rješenja u igri protiv algoritama čija je jačina već poznata. Iako je fokus stavljen na rješenja igraćih algoritama za igru dame, izrađen je i igrač halme koji se može koristiti kao svojevrsna polazna točka u izradi algoritama koji pretražuju ogroman prostor stanja. Sučelja samih igara prema korisniku intuitivna su i jednostavna za korištenje, a za obje je igre također izrađena komponenta koja ih spaja s okruženjem MGMTM čime se omogućuje i organizacija turnira. Obje igre i svi igrači implementirani su u programskom jeziku C#.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
036-1300646-1986 - Otkrivanje znanja u tekstnim podacima (Dalbelo-Bašić, Bojana, MZO ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jan Šnajder (mentor)

Avatar Url Bojana Dalbelo Bašić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Nikola
Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame, 2010., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Novak, N. (2010) 'Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame', diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Novak, Nikola}, year = {2010}, pages = {48}, keywords = {umjetna inteligencija, igra\'{c}i algoritam, neuronska mre\v{z}a, geneti\v{c}ki algoritam, minimax, podrezivanje alfa-beta, dame, halma}, title = {Programska izvedba simulatora igra\'{c}ih algoritama za dru\v{s}tvenu igru dame}, keyword = {umjetna inteligencija, igra\'{c}i algoritam, neuronska mre\v{z}a, geneti\v{c}ki algoritam, minimax, podrezivanje alfa-beta, dame, halma}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Novak, Nikola}, year = {2010}, pages = {48}, keywords = {artificial intelligence, playing algorithm, neural network, genetic algorithm, minimax, alpha-beta pruning, checkers, chinese checkers}, title = {Implementation of a game simulator and checkers game-playing algorithms}, keyword = {artificial intelligence, playing algorithm, neural network, genetic algorithm, minimax, alpha-beta pruning, checkers, chinese checkers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font