Pregled bibliografske jedinice broj: 491585
Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove
Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 53 (2010), 3; 363-372 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 491585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove
(Action research in educational institutions)
Autori
Jukić, Tonća
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 53
(2010), 3;
363-372
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; odgojno-obrazovne ustanove; organizacije koje uče; profesionalni razvoj pedagoga
(action research; educational institutions; learning organizations; pedagogies' professional development)
Sažetak
Od tradicionalnog pogleda na odgojno-obrazovne ustanove kao objekte kojima su promjene nametnute izvana od strane nepristranih stručnjaka, škole se suvremeno smatraju središtem promjena jer ju mogu i trebaju mijenjati i poboljšavati jedino njezini članovi koji ju poznaju. U tom procesu unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovne djelatnosti neizostavnu ulogu imaju pedagozi kao najšire profilirani stručnjaci koji kontinuirano rade kako na osobnom profesionalnom razvoju tako i na razvoju odgojno-obrazovne ustanove u kojoj rade. S obzirom da se pritom, sa svrhom ostvarenja veće djelotvornosti djelatnika te boljih učeničkih postignuća učenika, učinkovitom pokazala provedba akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovnih ustanova, u ovome se radu daje pregled važnijih znanstvenih saznanja o akcijskim istraživanjima te se obrazlažu dobrobiti koje akcijska istraživanja imaju za unaprjeđenje odgojno-obrazovnih ustanova. Nadalje, argumentira se značaj akcijskih istraživanja za profesionalni razvoj pedagoga koji u njima ostvaruju uloge inicijatora, suistraživača i suevaluatora. Radom se želi uputiti na korisnost ostvarenja akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove te potaknuti na njihovu učestaliju provedbu s ciljem unapređenja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Tonća Jukić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts