Pregled bibliografske jedinice broj: 491359
Devetogodišnjaci i mjesni govor (mjesni govor postao je cool)
Devetogodišnjaci i mjesni govor (mjesni govor postao je cool) // Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 5 (2005), 127-138 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 491359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Devetogodišnjaci i mjesni govor (mjesni govor postao je cool)
(Nine-years old and Local Dialect (Local Dialect is Cool))
Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna
Izvornik
Učitelj : godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) 5
(2005);
127-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
devetogodišnjaci; mjesni govor; višejezična sredina
(nine-years old; local dialect; language pluralistic environment)
Sažetak
Na odabranom uzorku devetogodišnjaka ispituju se njihov odnos prema idiomu i poznavanje književnog opusa. Promatramo li lekseme izvan rečenica, prevladavaju idiomski i dijalektalni leksemi, ali u postotku koji je nešto viši od polovice ispitanika. Rečenica kao sintaktička cjelina djeluje vrlo šaroliko i ispremiješano s književnim i dijalektalnim leksemima i oblicima. Sposobnosti prevođenja na narječje manje su u ovoj dobi od njihove svijesti o narječju i želje da se o njemu uči. Vrlo je jak utjecaj književnog standarda, a to je i razumljivo budući da je on dio svakodnevnog usvajanja u školi. Mjesni je govor prihvaćen kod devetogodišnjaka. On je važan dio njihove komunikacijske kompetencije u određenim komunikacijskim situacijama. Daljnji govorni razvoj ovisi prije svega o pristupu u školi. Podatci pokazuju da obiteljsko okruženje nije ohrabrujuće u razvijanju svijesti o idiomu. Usprkos tome, učenici izriču želju za učenjem kajkavskoga narječja, njegovih pjesnika i pjesama. Osobine znanstvenog pregleda očituju se u osvjetljavanju karakteristika dječjeg govora kao i u odnosu ispitanika prema vlastitome zavičajnom govoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija