Pregled bibliografske jedinice broj: 491339
Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za 4.razred
Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za 4.razred // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.).
Zagreb, 2010. str. 25-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 491339 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za 4.razred
(Levels of educational achievements in textbooks and workbooks for the Nature and Society in the 4th Grade)
Autori
Škugor, Alma ; Borić, Edita ; Perković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
/ Vijtiuk, Nada - Zagreb, 2010, 25-25
ISBN
978-953-7210-34-2
Skup
ECNSI 2010 - 2.simpozij Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
priroda i društvo; udžbenici; radne bilježnice; razine obrazovnih postignuća
(nature and society; textbooks; workbooks; levels of educational achievements)
Sažetak
Kako bi odgovorili na brze društvene promjene bilo je potrebno promijeniti pristup i način organizacije odgojnog i obrazovnog rada napuštajući tradicionalni sustav obrazovanja. Novi kurikulumski pristup omogućava niz prednosti te se temelji na razvoju učeničkih kompetencija što je u skladu i s europskim obrazovnim politikama. Prenošenje znanja zamijenjeno je razvojem kompetencija što omogućava vrjednovanje obrazovnih postignuća te usmjerava na stalno poboljšanje sustava. U prirodoslovnom području predlažu se otvoreni didaktičko-metodički sustavi koji učenicima, ali i učiteljima pružaju mogućnosti izbora sadržaja, metoda, oblika rada i uvjeta za ostvarivanje programskih ciljeva. Iako je opremljenosti učionica suvremenim didaktičkim sredstvima i pomagalima sve bolja udžbenik je još uvijek ostao temeljno nastavno sredstvo koje učitelji najčešće koriste u nastavi. Iz toga su razloga udžbenici i radne bilježnice predmet ineteresa našeg istraživanja. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi koje razine znanja pomoću pitanja za vježbanje, ponavljanje i provjeravanje potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za 4. razred osnovne škole odobrene od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Analiza pitanja u istima provedena je na temelju šest razina kognitivne domene učenja prema Bloomovoj taksonomiji. Rezultati su istraživanja ukazali na međusobnu razliku između analiziranih udžbenika i radnih bilježnica, na neravnomjernu zastupljenost pitanja po pojedinim razinama te na najveću zastupljenost pitanja na nižim razinama znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek