Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 491290

Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža


Lukša, Žaklin; Bendelja, Damir; Pongrac, Nataša
Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka / Nada Vijtiuk (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 491290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža
(THE INFLUENCE OF TEACHERS´ COMPETHENCE IN THE CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF A FLOWER AMONG STUDENTS BASED ON THE USAGE OF DRAWINGS)

Autori
Lukša, Žaklin ; Bendelja, Damir ; Pongrac, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka / Nada Vijtiuk - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 32-32

ISBN
978-953-7210-34-2

Skup
2. simpozij Edukacije prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
cvijet; crtanje; konceptno razumijevanje; stručna osposobljenost nastavnika
(flower; drawing; conceptual understanding; the competency of teachers)

Sažetak
Naglasak u suvremenom obrazovanju je na razvoju konceptualnog razumijevanja kod učenika. Postoji niz alternativnih metoda za utvrđivanje konceptualnog razumijevanja učenika, a u ovom istraživanju korištena je metoda crtanja. Zbog nedovoljnog broja nastavnika u nekim školama dio nastave provode nestručne osobe s više ili manje obrazovanja s područja osnovne struke, a najčešće bez dovoljno metodičkih kompetencija. Cilj istraživanja bio je utvrditi konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika 5. i 7. razreda osnovne škole ovisno o stručnosti nastavnika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 66 učenika 5. razreda i 79 učenika 7. razreda osnovnih škola Sveta Marija i Strahoninec. Pri tome je dio nastave provodila stručno osposobljena nastavnica, a dio nastave je u nedostatku nastavnog kadra provodila osoba po struci prehrambeni tehnolog bez završene dodatne pedagoško-psihološke i metodičke edukacije. Korišten je instrument za provjeru konceptualnog razumijevanja cvijeta izrađen za potrebe ovog istraživanja. Provedena je usporedba uzoraka prema općem uspjehu učenika i pokazalo se da ne postoji statistički značajna razlika između uzoraka. Rezultati su pokazali očekivano bolje rezultate kod učenika 7. razreda u odnosu na učenike 5. razreda. No kod oba razreda deklarativno znanje je bolje kod obje skupine učenika nego rezultati crtanja i označavanja cvijeta što govori u prilog teze nedovoljnog konceptualnog razumijevanja. Utvrđena je statistički značajna razlika u postignućima učenika ovisno o stručnoj osposobljenosti nastavnika. Rezultati istraživanja ukazuju na značajan utjecaj osposobljenosti nastavnika na rezultate učenja kod učenika i nivo konceptualnog razumijevanja iako bi za potpunije zaključke istraživanje svakako trebalo provesti na većem uzorku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Žaklin Lukša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukša, Žaklin; Bendelja, Damir; Pongrac, Nataša
Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka / Nada Vijtiuk (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Lukša, Ž., Bendelja, D. & Pongrac, N. (2010) Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža. U: Nada Vijtiuk (ur.)Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Bendelja, Damir and Pongrac, Nata\v{s}a}, year = {2010}, pages = {32-32}, keywords = {cvijet, crtanje, konceptno razumijevanje, stru\v{c}na osposobljenost nastavnika}, isbn = {978-953-7210-34-2}, title = {Utjecaj stru\v{c}ne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod u\v{c}enika utvr\djenog kori\v{s}tenjem crte\v{z}a}, keyword = {cvijet, crtanje, konceptno razumijevanje, stru\v{c}na osposobljenost nastavnika}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Bendelja, Damir and Pongrac, Nata\v{s}a}, year = {2010}, pages = {32-32}, keywords = {flower, drawing, conceptual understanding, the competency of teachers}, isbn = {978-953-7210-34-2}, title = {THE INFLUENCE OF TEACHERS´ COMPETHENCE IN THE CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF A FLOWER AMONG STUDENTS BASED ON THE USAGE OF DRAWINGS}, keyword = {flower, drawing, conceptual understanding, the competency of teachers}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font