Pregled bibliografske jedinice broj: 491290
Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža
Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka / Nada Vijtiuk (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 491290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj stručne osposobljenosti nastavnika na konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika utvrđenog korištenjem crteža
(THE INFLUENCE OF TEACHERS´ COMPETHENCE IN THE CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF A FLOWER AMONG STUDENTS BASED ON THE USAGE OF DRAWINGS)
Autori
Lukša, Žaklin ; Bendelja, Damir ; Pongrac, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka
/ Nada Vijtiuk - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 32-32
ISBN
978-953-7210-34-2
Skup
2. simpozij Edukacije prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
cvijet; crtanje; konceptno razumijevanje; stručna osposobljenost nastavnika
(flower; drawing; conceptual understanding; the competency of teachers)
Sažetak
Naglasak u suvremenom obrazovanju je na razvoju konceptualnog razumijevanja kod učenika. Postoji niz alternativnih metoda za utvrđivanje konceptualnog razumijevanja učenika, a u ovom istraživanju korištena je metoda crtanja. Zbog nedovoljnog broja nastavnika u nekim školama dio nastave provode nestručne osobe s više ili manje obrazovanja s područja osnovne struke, a najčešće bez dovoljno metodičkih kompetencija. Cilj istraživanja bio je utvrditi konceptualno razumijevanje cvijeta kod učenika 5. i 7. razreda osnovne škole ovisno o stručnosti nastavnika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 66 učenika 5. razreda i 79 učenika 7. razreda osnovnih škola Sveta Marija i Strahoninec. Pri tome je dio nastave provodila stručno osposobljena nastavnica, a dio nastave je u nedostatku nastavnog kadra provodila osoba po struci prehrambeni tehnolog bez završene dodatne pedagoško-psihološke i metodičke edukacije. Korišten je instrument za provjeru konceptualnog razumijevanja cvijeta izrađen za potrebe ovog istraživanja. Provedena je usporedba uzoraka prema općem uspjehu učenika i pokazalo se da ne postoji statistički značajna razlika između uzoraka. Rezultati su pokazali očekivano bolje rezultate kod učenika 7. razreda u odnosu na učenike 5. razreda. No kod oba razreda deklarativno znanje je bolje kod obje skupine učenika nego rezultati crtanja i označavanja cvijeta što govori u prilog teze nedovoljnog konceptualnog razumijevanja. Utvrđena je statistički značajna razlika u postignućima učenika ovisno o stručnoj osposobljenosti nastavnika. Rezultati istraživanja ukazuju na značajan utjecaj osposobljenosti nastavnika na rezultate učenja kod učenika i nivo konceptualnog razumijevanja iako bi za potpunije zaključke istraživanje svakako trebalo provesti na većem uzorku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija