Pregled bibliografske jedinice broj: 491281
Miskoncepcije, predkoncepcije i alternativni koncepti kao prepreka učeničkom konceptualnom razumijevanju biologije
Miskoncepcije, predkoncepcije i alternativni koncepti kao prepreka učeničkom konceptualnom razumijevanju biologije // Edukacija priroddoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, Zbornik sažetaka / Nada Vijtiuk (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 17-17 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 491281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Miskoncepcije, predkoncepcije i alternativni koncepti kao prepreka učeničkom konceptualnom razumijevanju biologije
(Misconceptions, Preconceptions and Alternative Conceptions as Barrier to Students Conceptual Understanding of Biology)
Autori
Lukša, Žaklin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Edukacija priroddoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, Zbornik sažetaka
/ Nada Vijtiuk - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 17-17
ISBN
978-953-7210-34-2
Skup
2 simpozij Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; koncepti; predkoncepcije; alternativne koncepcije; miskoncepcije; instrumenti za identifikaciju miskoncepcija
(conceptual understanding; concepts; misconceptions; preconceptions; alternative conceptions)
Sažetak
Jedna od aktualnih tema u istraživanju nastave biologije u svjetskoj literaturi su i istraživanja učeničkog razumijevanja osnovnih bioloških koncepata. Nastavnici često nisu svjesni učeničkih predkoncepcija što kao posljedicu ima daljnje produbljivanje ili pak stvaranje miskoncepcija kod učenika. Obzirom na silnu terminološku raznolikost potrebno je uskladiti korištenje terminologije u hrvatskoj literaturi i definirati značenje termina kao što su koncept, predkoncepcije, alternativne koncepcije, miskoncepcije. Kako bismo utvrdili stupanj konceptualnog razumijevanja učenika potrebno je izraditi valjane instrumente. U literaturi postoje podaci o načinu izrade i razvoju instrumenata za ispitivanje usvojenosti osnovnih koncepata i miskoncepcija kod učenika. U metodologiji izrade razlikuju se jednoslojni i dvoslojni instrumenti za ispitivanje konceptualnog razumijevanja i identifikaciju miskoncepcija. Rezultati istraživanja različitih autora pokazuju da je izuzetno važno za uspješno poučavanje i razvijanje konceptualnog razumijevanja kod učenika pravovremeno utvrditi postojanje pretkoncepcija i miskoncepcija kod učenika jer one značajno ometaju učenje, a već usvojene miskoncepcije pokazuju veliku otpornost kod učenika posebice u korištenju tradicionalnih metoda poučavanja. Puno bolji rezultati postižu se aktivnim učenjem i konstruktivističkim pristupom poučavanju. Istraživanja učeničkih miskoncepcija pokazuju postojanje velike sličnosti u različitim školskim sustavima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija