Pregled bibliografske jedinice broj: 491041
Procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku
Procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku // Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika" / Bežen, A. ; Majhut, B. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 24-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 491041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku
(Evaluating of writing skills in the mother tongue)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Kolar Billege Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"
/ Bežen, A. ; Majhut, B. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 24-25
ISBN
978-953-7210-33-5
Skup
Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 12.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezične djelatnosti; pisanje; procjenjivanje; znanje materinskoga jezika
(language skills; writing; assesment; knowledge of mother tongue)
Sažetak
Jezične djelatnosti (slušanje, govorenje, čitanje, pisanje) su različite aktivnosti čijim se sustavnim provođenjem znatno olakšava usvajanjem jezičnih sadržaja (Pavličević-Franić, 2005). Pisanje je složena produktivna djelatnost koja zahtijeva visok stupanj poznavanja jezičnoga znanja (gramatičko, tekstno i pragmatičko). Sve te dijelove jezičnoga znanja usmjerava komunikacijsko-jezična kompetencija (prema: Valdevit, Jelaska, 2009) koja se može pratiti samo u ostvarenju, u konkretnoj jezičnoj uporabi, pa je stoga njezino procjenjivanje specifično. Procjenjivanje se može definirati kao davanje suda o korisnikovome jezičnome znanju i umijeću, a procjenjivati se može na temelju jezičnoga ispita, ali i na temelju promatranja korisnika u različitim jezičnim djelatnostima (Jelaska, Cvikić, 2008). Vijeće Europe (2001) smatra procjenjivanje važnim segmentom napretka u poučavanju i učenju jezika i preporučuje pojedinačno procjenjivanje. U izvedbenim testovima jezične djelatnosti se procjenjuju u komunikacijskome činu, najčešće kao testovi govorenja ili pisanja (McNamara, 2005). Nacionalni kurikuli nekih država (Gansle, 2009) daju smjernice za vrednovanje jezičnih djelatnosti što učiteljima uvelike olakšava procjenjivanje. Cilj ovoga rada je istražiti na koji način (prema kojim kriterijima) učitelji razredne nastave (N = 120) procjenjuju ostvarenje jezične djelatnosti pisanja. Kako ne postoje standardizirani kriteriji za procjenu jezične djelatnosti pisanja, nego samo predloženi pristupi (Težak, 1998, Visinko, 2007), pokazuje se da se oni u praksi na različite načine ostvaruju. Jezična djelatnost pisanja jedna je od temeljnih jezičnih djelatnosti na kojoj se procjenjuje učenikovo znanje materinskoga jezika i o čijim rezultatima ovisi učenikova budućnost (državna matura, buduća mala matura). Ovo istraživanje željelo bi pokazati trenutnu situaciju i otvoriti put standardizaciji kriterija za procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)