Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 491011

ASPEKTI PRIRODE ZNANOSTI: NUŽAN ČIMBENIK ZA OSTVARIVANJE PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI


Svedružić, Antonio; Marić Vesna
ASPEKTI PRIRODE ZNANOSTI: NUŽAN ČIMBENIK ZA OSTVARIVANJE PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 491011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ASPEKTI PRIRODE ZNANOSTI: NUŽAN ČIMBENIK ZA OSTVARIVANJE PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI
(ASPECTS OF NATURE OF SCIENCE: A NECESSARY FACTOR FOR ACHIEVING SCIENTIFIC LITERACY)

Autori
Svedružić, Antonio ; Marić Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / - , 2010

Skup
4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2010

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kurikulum; priroda znanosti; prirodoznanstvena pismenost
(curriculum; nature of science; scientific literacy)

Sažetak
U društvu znanja i visokih tehnologija glavni je cilj prirodoslovnog odgoja i obrazovanja uspostaviti prirodoznanstveno opismenjeno društvo. Prema standardu Nacionalnog okvirnog kurikuluma pojedinac je prirodoslovno pismen ako, uz ostalo, usvoji: znanstveni koncept, jezik prirodoslovlja, ulogu znanstvenog znanja u razvoju tehnike/tehnologije i društva, znanje o ograničenjima primjenjenih znanstvenih metoda, modela i teorija. Navedena znanja odnose se na epistemološko razumijevanje znanosti, a kao standard uvode ih utjecajni svjetski projekti National Science Education Standards i Benchmarks for Science Literacy. Razumijevanje epistemoloških aspekata prirodnih znanosti u literaturi je objedinjeno paradigmom priroda znanosti (Nature of Science, NOS). U radu se prikazuje koncept prirode znanosti kroz nekoliko temeljnih aspekata: promjenjivost znanstvenih znanja, razlika između opažanja i zaključivanja, društvena i kulturna prožetost, mit o znanstvenoj metodi, kreativnost i mašta u znanstvenom poduhvatu, znanstveni zakon i teorija, subjektivnost–objektivnost u znanosti, kao i moguće primjene navedenih aspekata u prirodoznanstveni kurikulum. U drugom dijelu rada prikazuju se rezultati istraživanja o funkcionalnom razumijevanju aspekata prirode znanosti. Na kraju, autori predlažu odabrane metodičke pristupe poučavanja prirode znanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Antonio Svedružić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Svedružić, Antonio; Marić Vesna
ASPEKTI PRIRODE ZNANOSTI: NUŽAN ČIMBENIK ZA OSTVARIVANJE PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Svedružić, A. & Marić Vesna (2010) ASPEKTI PRIRODE ZNANOSTI: NUŽAN ČIMBENIK ZA OSTVARIVANJE PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI. U: Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja.
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio}, year = {2010}, keywords = {kurikulum, priroda znanosti, prirodoznanstvena pismenost}, title = {ASPEKTI PRIRODE ZNANOSTI: NU\v{Z}AN \v{C}IMBENIK ZA OSTVARIVANJE PRIRODOZNANSTVENE PISMENOSTI}, keyword = {kurikulum, priroda znanosti, prirodoznanstvena pismenost}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio}, year = {2010}, keywords = {curriculum, nature of science, scientific literacy}, title = {ASPECTS OF NATURE OF SCIENCE: A NECESSARY FACTOR FOR ACHIEVING SCIENTIFIC LITERACY}, keyword = {curriculum, nature of science, scientific literacy}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font