Pregled bibliografske jedinice broj: 490729
Mjesto i uloga odnosa s javnošću u korporativnoj komunikaciji
Mjesto i uloga odnosa s javnošću u korporativnoj komunikaciji, 2010., magistarski rad, Filozofski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 490729 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjesto i uloga odnosa s javnošću u korporativnoj komunikaciji
(Place and role of public relations in corporate communication)
Autori
Milas, Zdeslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
06.10
Godina
2010
Stranica
170 (160)
Mentor
Tomić, Zoran
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; korporativna komunikacija ; komunikacija ; korporacija ; menadžment ; javnost ; dionik ; CROBEX10
(public relations ; corporate communication ; communication ; corporation ; management ; public ; stakeholder ; CROBEX10)
Sažetak
Cilj ovoga rada je teorijska analiza definiranja organizacijskog mjesta i uloge odnosa s javnošću unutar korporativne komunikacije, te funkcije odnosa s javnošću i korporativne komunikacije unutar same korporacije s tri dominirajuća teorijska pristupa: komunikacijskog, marketinškog te hibridnog pristupa integrirane korporativne komunikacije. Autor postavlja hipotezu da su odnosi s javnošću, u organizacijskom ustroju velikih hrvatskih korporacija, dio organizacijske jedinice nazvane korporativne komunikacije, a da odnosi s javnošću u praksi velikih korporacija imaju komunikacijsku funkciju korporacije prema netržišnim dionicima: odnosima s medijima, državnim i lokalnim vlastima, dijalogu s lokalnom zajednicom te obrazovnim i kulturnim institucijama. Autor polazi od interdisciplinarne teorije korporativne komunikacije koju je postavio njemački znanstvenik Ansgar Zerfaß. Autor definira četiri područja kao funkcionalne sastavnice korporativne komunikacije: odnosi s javnošću, tržišna komunikacija, interna komunikacija te odnosi s investitorima. U radu razmatraju se pitanja strukturiranja okruženja korporacije, identifikacije dionika i javnosti kao ulazne vrijednosti te pitanja konstrukcije povjerenja, čije su varijable identitet, imidž, marka i reputacija kao izlazne vrijednosti ili proizvod odnosa s javnošću i korporativne komunikacije. U teorijskom modeliranju izlaže se sistematizacija raznih teorija, s naglaskom na teorije srednjeg dometa. Autor uspoređuje Grunigove teorije i modele odnosa s javnošću, Zerfassovu postavku teorije korporativne komunikacije i Bruhnov koncept integrirane komunikacije. Analizira razne organizacijske modele, te mjesto odnosa s javnošću i korporativne komunikacije prema organizaciji. U radu razmatra ulogu odnosa s javnošću i korporativne komunikacije u okviru modela menadžmenta dionika, te postavlja pitanje: jesu li i u kojoj mjeri one funkcije menadžmenta, na koji način proces upravljanja odnosa s javnošću doprinosi komunikacijskoj izvrsnosti te koja su razgraničenja odnosa s javnošću unutar korporativne komunikacije. U završnoj analizi prikazani su rezultati istraživanja mjesta i uloge odnosa s javnošću unutar korporativne komunikacije te unutar strateškog menadžmenta na uzorku velikih hrvatskih dioničkih društava koja čine sastav burzovnog indeksa CROBEX10.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti