Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 490526

Funkcionalna uporaba broja


Ksenija Romstein
Funkcionalna uporaba broja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 15 (2010), 60; 23-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 490526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Funkcionalna uporaba broja
(Functional use of numbers)

Autori
Ksenija Romstein

Izvornik
Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima (1331-1948) 15 (2010), 60; 23-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
matematika; funkcionalne vještine; mentalna retardacija; socijalni model
(mathematic; functional skills; mental retardation; social model)

Sažetak
Matematika je sastavni dio kulture. Prisutna je u radovima kulture – u arhitekturi i umjetnosti, posebice glazbi, slikarstvu i kiparstvu. Ona ne pripada samo školi i obrazovanju, već svakodnevnom životu. Iako ljudi uglavnom imaju neutralan ili negativan stav prema matematici ipak je svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje računa, računanje vremena (uključujući tzv. „gledanje na sat“), kupovina i sl. samo su neke od situacija s kojima se susrećemo i za koja su potrebna matematička znanja. Kada se govori o svakodnevnom životu djece s teškoćama u razvoju, posebice djece s metalnom retardacijom, govori se o funkcionalnim vještinama. One predstavljaju sposobnost snalaženja u novim situacijama. Odnosno, one su znanja i sposobnosti koje dijete može svakodnevno primjenjivati u različitim okruženjima za svoje (što uspješnije) funkcioniranje. Zbog toga se preporučuje „konkretno učenje matematike“ za što je važan adekvatan didaktički pristup. Dizajniranje razvojno primjerenog okruženja za učenje matematike od odgojitelja traži kompetencije, odnosno znanja, vještine i sposobnosti apstrahiranja neadekvatnih sadržaja (obzirom na djetetovu razinu intelektualnog funkcioniranja), anticipiranja djetetovog ponašanja, dizajniranja prostora, izrade didaktičkih materijala uz primjenu didaktičkih principa od kojih je najvažniji princip zornosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Ksenija Romstein
Funkcionalna uporaba broja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 15 (2010), 60; 23-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Ksenija Romstein (2010) Funkcionalna uporaba broja. Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 15 (60), 23-26.
@article{article, year = {2010}, pages = {23-26}, keywords = {matematika, funkcionalne vje\v{s}tine, mentalna retardacija, socijalni model}, journal = {Dijete, vrti\'{c}, obitelj : \v{c}asopis za odgoj i naobrazbu pred\v{s}kolske djece namijenjen stru\v{c}njacima i roditeljima}, volume = {15}, number = {60}, issn = {1331-1948}, title = {Funkcionalna uporaba broja}, keyword = {matematika, funkcionalne vje\v{s}tine, mentalna retardacija, socijalni model} }
@article{article, year = {2010}, pages = {23-26}, keywords = {mathematic, functional skills, mental retardation, social model}, journal = {Dijete, vrti\'{c}, obitelj : \v{c}asopis za odgoj i naobrazbu pred\v{s}kolske djece namijenjen stru\v{c}njacima i roditeljima}, volume = {15}, number = {60}, issn = {1331-1948}, title = {Functional use of numbers}, keyword = {mathematic, functional skills, mental retardation, social model} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font