Pregled bibliografske jedinice broj: 490526
Funkcionalna uporaba broja
Funkcionalna uporaba broja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 15 (2010), 60; 23-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 490526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Funkcionalna uporaba broja
(Functional use of numbers)
Autori
Ksenija Romstein
Izvornik
Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima (1331-1948) 15
(2010), 60;
23-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
matematika; funkcionalne vještine; mentalna retardacija; socijalni model
(mathematic; functional skills; mental retardation; social model)
Sažetak
Matematika je sastavni dio kulture. Prisutna je u radovima kulture – u arhitekturi i umjetnosti, posebice glazbi, slikarstvu i kiparstvu. Ona ne pripada samo školi i obrazovanju, već svakodnevnom životu. Iako ljudi uglavnom imaju neutralan ili negativan stav prema matematici ipak je svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje računa, računanje vremena (uključujući tzv. „gledanje na sat“), kupovina i sl. samo su neke od situacija s kojima se susrećemo i za koja su potrebna matematička znanja. Kada se govori o svakodnevnom životu djece s teškoćama u razvoju, posebice djece s metalnom retardacijom, govori se o funkcionalnim vještinama. One predstavljaju sposobnost snalaženja u novim situacijama. Odnosno, one su znanja i sposobnosti koje dijete može svakodnevno primjenjivati u različitim okruženjima za svoje (što uspješnije) funkcioniranje. Zbog toga se preporučuje „konkretno učenje matematike“ za što je važan adekvatan didaktički pristup. Dizajniranje razvojno primjerenog okruženja za učenje matematike od odgojitelja traži kompetencije, odnosno znanja, vještine i sposobnosti apstrahiranja neadekvatnih sadržaja (obzirom na djetetovu razinu intelektualnog funkcioniranja), anticipiranja djetetovog ponašanja, dizajniranja prostora, izrade didaktičkih materijala uz primjenu didaktičkih principa od kojih je najvažniji princip zornosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija