Pregled bibliografske jedinice broj: 489859
Socijalne vještine, prosocijalno ponašanje i poteškoće u ponašanju djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja
Socijalne vještine, prosocijalno ponašanje i poteškoće u ponašanju djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 489859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne vještine, prosocijalno ponašanje i poteškoće u ponašanju djece predškolske dobi iz perspektive odgajatelja
(Social skills, prosocial behaviour and difficulties of preschool children: relations assessed by preschool teachers)
Autori
Damjanić, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
30.06
Godina
2010
Stranica
43
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
socijalne vještine; prosocijalno ponašanje; poteškoće u ponašanju; djeca predškolske dobi; odgajateljska procjena; vrtičko okruženje
(social skills; prosocial behaviour; difficulties; preschool children; preschool teachers' assessment; kindergarten surrounding)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi odnos pojedinih socijalnih vještina (akademskih vještina, samopouzdanosti, samokontrole i odnosa s vršnjacima) s prosocijalnim ponašanjem te poteškoćama u ponašanju djece predškolske dobi te razmotriti spolne i dobne razlike u navedenim konstruktima iz perspektive odgajatelja kao procjenjivača relevantnih ponašanja. Sudionici istraživanja bili su odgajatelji 258 djece iz 5 dječjih vrtića, a podaci su prikupljeni primjenom Skale socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006) te Upitnika sposobnosti i poteškoća (Goodman, 1997). Dobivene su značajne spolne razlike u pojedinim socijalnim vještinama u pogledu značajno viših vrijednosti na svim dimenzijama socijalnih vještina kod djevojčica u odnosu na dječake. Dobne razlike pokazale su se značajnim u akademskim vještinama, samopouzdanosti i samokontroli u pogledu značajno viših vrijednosti kod starijih predškolaca u odnosu na mlađe. Spolne i dobne razlike u prosocijalnom ponašanju pokazale su se značajnim u pogledu značajno viših vrijednosti kod djevojčica u odnosu na dječake, kao i viših vrijednosti kod starijih predškolaca u odnosu na mlađe. Također, potvrđene su značajne spolne razlike u poteškoćama u ponašanju u pogledu značajno viših vrijednosti kod dječaka u odnosu na djevojčice, dok se dobna razlika u poteškoćama nije pokazala značajnom. Sve dimenzije socijalnih vještina značajno su pozitivno povezane s prosocijalnim ponašanjem, dok su se kao značajni prediktori prosocijalnog ponašanja pokazale vještine samokontrole, samopouzdanosti te odnosi s vršnjacima. Naposlijetku, sve dimenzije socijalnih vještina značajno su negativno povezane s poteškoćama u ponašanju te su se pokazale kao značajni prediktori poteškoća u ponašanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)