Pregled bibliografske jedinice broj: 489857
Povezanost obiteljske kohezije, zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha
Povezanost obiteljske kohezije, zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 489857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost obiteljske kohezije, zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha
(The relationship between family cohesion, different types of family leisure, test anxiety and school achievement.)
Autori
Vugrek, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
04.10
Godina
2010
Stranica
32
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
obiteljska kohezija; zajedničke aktivnosti članova obitelji; ispitna anksioznost; školski uspjeh
(family cohesion; family leisure; test anxiety; school achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti povezanost između obiteljske kohezije, različitih vrsta zajedničkih aktivnosti članova obitelji, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha. Analiza podataka je provedena na 397 učenika od petog do osmog razreda dvije osnovne škole u Varaždinu. Korišteni mjerni instrumenti su Skala obiteljske kohezije (Bloom, 1985), Skala zajedničkih aktivnosti članova obitelji (Brajša- Žganec, Burušić, Merkaš i Šakić, 2009), Subskala anksioznosti u ispitnoj situaciji (Vulić Prtorić i Sorić, 2002), te ocjena učenika na kraju polugodišta kao mjera školskog uspjeha. Rezultati pokazuju da je obiteljska kohezija pozitivno povezana sa povremenim i uobičajenim zajedničkim aktivnostima članova obitelji i negativno povezana s ispitnom anksioznosti. Povezanost obiteljske kohezije i školskog uspjeha nije potvrđena. Nije pronađena ni povezanost zajedničkih aktivnosti članova obitelji s ispitnom anksioznosti te povezanost zajedničkih aktivnosti članova obitelji sa školskim uspjehom. Kao što je i pretpostavljeno, ispitna anksioznost je negativno povezana sa školskim uspjehom. Očekivanje kako će se obiteljska kohezija i zajedničke aktivnosti članova obitelji pokazati značajnim prediktorima ispitne anksioznosti i školskog uspjeha tek je manjim dijelom potvrđeno, te je utvrđeno da su povremene i uobičajene obiteljske slobodne aktivnosti značajni prediktori školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)