Pregled bibliografske jedinice broj: 489716
Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja
Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja // Društvena istraživanja, 19 (2010), 4/5(108-109); 709-730 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 489716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koliko daleko padaju jabuke od stabla? Odnos obrazovnih postignuća djece i obrazovne razine njihovih roditelja
(How Far Does the Apple Fall from the Tree? The Relationship between Childrens Educational Achievement and the Educational Level of their Parents)
Autori
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Marković, Nenad
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 19
(2010), 4/5(108-109);
709-730
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rano prekidanje školovanja; osnovna škola;
(school dropout; elementary school; educational equality)
Sažetak
U provedenom istraživanju, kroz perspektivu istraživanja o preranom napuštanju školovanja, razmatra se odnos postignuća učenika na kraju razredne i predmetne nastave te se dovodi u vezu s obrazovanjem roditelja. Postignuća učenika operacionalizirana su nizom standardiziranih testova postignuća iz većine predmeta koji se poučavaju u razrednoj, odnosno predmetnoj, nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 48 232 učenika četvrtih razreda, odnosno 46 196 učenika osmih razreda iz 844 redovite osnovne škole. Dobiveni rezultati svjedoče u korist postojanja stvarnog odnosa između postignuća učenika i obrazovne razine njihovih roditelja. U svim usporedbama učenici obrazovanijih roditelja postižu statistički značajno bolja obrazovna postignuća. Rezultati ne pružaju snažniju potporu razmišljanjima kako je moguće razlikovati drugačije utjecaje obrazovne razine majke, odnosno obrazovne razine oca, na postignuća učenika te, specifično, ne pružaju potporu parcijalnim odnosima između obrazovanja oca i obrazovnih postignuća dječaka, odnosno obrazovanja majke i obrazovnih postignuća djevojčica, i obratno. U radu se razmatraju i pojedine implikacije dobivenih spoznaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Kaliterna-Lipovčan, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus