Pregled bibliografske jedinice broj: 489064
Brandovi, djetinjstvo i nostalgija
Brandovi, djetinjstvo i nostalgija // Kulturna dediščina industrijskih panog. Industrijska kulturna baština. / Helena Rožman, Željka Jelavić, Alenka Černelič Krošelj (ur.).
Ljubljana: Slovensko etnološko društvo, 2010. str. 52-52 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 489064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brandovi, djetinjstvo i nostalgija
(Brands, childhood and nostalgia)
Autori
Marković, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kulturna dediščina industrijskih panog. Industrijska kulturna baština.
/ Helena Rožman, Željka Jelavić, Alenka Černelič Krošelj - Ljubljana : Slovensko etnološko društvo, 2010, 52-52
ISBN
978-961-6775-05-2
Skup
11. vzporednice med slovensko in hrvaško etnologijo. 11. hrvatsko-slovenske etnološke paralele.
Mjesto i datum
Krško, Slovenija, 29.10.2010. - 30.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
brandovi; djetinjstvo; nostalgija
(brands; childhood; nostalgia)
Sažetak
Analizom korpusa oblika pričanja o djetinjstvu razmatrat će se uloga nostalgije i njene implikacije u ''neslužbenom'' oblikovanju brandova i životu njegovih značenja u kontekstu životnog ciklusa pojedinaca, ''malih'' grupa i šireg društvenog konteksta. Analiza se temelji na korpusu koji sam različitim metodološkim postupcima prikupljala za izradu disertacije, a koji sadrži složenu mrežu svakodnevnih pojavnosti i oblika transmisije pričanja o posredovanim i neposredovanim iskustvima djetinjstva djece i odraslih i sjećanja na to životno razdoblje. Značenja brandova u pripovijedanju o sebi promatrat će se s obzirom na društvene, kulturne i gospodarske okolnosti iskustva o kojem se pripovijeda i na iste okolnosti u trenutku pripovijedanja. Često kada pripovijedamo o svome djetinjstvu, odnosimo se prema njemu na nostalgičan način, posebno kada uspoređujemo djetinjstvo nekada i djetinjstvo danas te kada postajemo zabrinuti za djetinjstvo sutra. U tom kontekstu brandovi (uglavnom brandovi robe široke potrošnje) koji se u osobnom narativnom diskursu (osobnim pripovijestima i pripovijestima o osobnom iskustvu) vezuju za djetinjstvo imaju važnu ulogu kao pomoć, okidač, prustijanski madelaine kolačić u oblikovanju nostalgične priče koja će razriješiti diskontinuitet između označitelja (tekstualnog ostatka koji proizvodi osjećaj nostalgije) i označenoga (događaja na koji se tekstualni ostatak referira) kroz retrospektivno nametnutu smislenost priče.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0665 - GENOLOŠKI ASPEKTI USMENE I PUČKE TRADICIJE (Marks, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Jelena Marković
(autor)