Pregled bibliografske jedinice broj: 488224
Utjecaj profesionalne rehabilitacije slijepih na vještinu hranjenja
Utjecaj profesionalne rehabilitacije slijepih na vještinu hranjenja // New Competencies for Future Challenges in Europe
Zagreb: ICEVI Europe, 2010. str. 15-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 488224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj profesionalne rehabilitacije slijepih na vještinu hranjenja
(Influence of professional rehabilitation of the blind on teh Activity of Eating)
Autori
Oberman-Babić, Mira ; Runjić, Tina ; Fajdetić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
New Competencies for Future Challenges in Europe
/ - Zagreb : ICEVI Europe, 2010, 15-15
Skup
5th ICEVI Balkan Conference - scientific/professional
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.09.2010. - 24.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profesionalna rehabilitacija; rehabilitacijski program svakodnevnih vještina; specifični suportivni rehabilitacijski programi; usvajanje vještine hranjenja
(professioanl rehabiltiation for the blind rehabiltiation programs for the blind; ADL for the blind (skills of eating))
Sažetak
Profesionalna rehabilitacija osoba oštećena vida (slijepih osoba) s naglaskom na grupu kasnije oslijepljelih je organizirana u Centru Vinko Bek, Zagreb. Odrasle osobe koje su izgubile vid slijedom posljedica ratne traume, orijentirane su na medicinski tretman i rehabilitaciju. Međutim, tijekom ovog razdoblja ne smije se zaboraviti i na psihološku i edukacijsku, kao i profesionalnu rehabilitaciju. Profesionalna rehabilitacija može biti definirana kroz niz različitih aktivnosti. Rehabilitacijske aktivnosti trebale bi uvažavati sposobnosti osobe. Glavni cilj profesionalne rehabilitacije je zapošljavanje s ciljem uključivanja slijepe osobe u radnu sredinu. Pravodobna i dobro koordinirana profesionalna orijentacija, osposobljavanje, kao i adaptacija radnog mjesta i radnih aktivnosti pomaže u uključivanju u radnu sredinu. Specifične rehabilitacijske aktivnosti kao što je trening aktivnosti svakodnevnog življenja (te različiti specifični zadaci unutar područja svakodnevnih vještina). Upravo aktivnosti rehabilitacijskog programa svakodnevnih vještina u sklopu procesa profesionalne rehabilitacije djeluju komplementarno i podupiruće. Jednostavne svakodnevne aktivnosti, mogu biti frustrirajuće u uvjetima kada je osoba izgubila vid u odrasloj dobi. Iako se čini da je vještina hranjenja automatizirana radnja, u uvjetima sljepoće, realizacija ove aktivnosti poprima u potpunosti drugačiji karakter. Za osobe oštećena vida to može biti zahtjevan zadatak koji se izvodi isključivo korištenjem preostalih intaktnih osjetila (njuha i okusa za prepoznavanje hrane), zatim korištenjem dodira prstiju ili uz pomoć pribora za jelo za lociranje hrane na tanjuru te uz pomoć osobe neoštećenog vida (npr. posluživanje hrane). Sve rehabilitacijske aktivnosti imaju za cilj pomoći osobi da bude što više samostalna, uključena u društvo i da može realizirati sve svoje socijalne funkcije koje osoba želi imati. Ovo istraživanje realizirano je na uzorku od 21, kasnije oslijepljele osobe s prosječnom dobi od 34 godine. U ovom uzorku, 28% je imalo završenu osnovnu školu, a 72% srednju školu. Svi su ispitanici bili uključeni u aktivnosti specifične rehabilitacije a samo 38% ispitanika bilo je uključeno u aktivnosti profesionalne rehabilitacije. Kao instrument korištena je Lista za procjenu aktivnosti svakodnevnog življenja. Kao rezultat šireg istraživanja definirana je i hipoteza da postoji povezanost stupnja usvojenosti vještine hranjenja i profesionalne rehabilitacije slijepih osoba. U ovom radu će biti prezentirani rezultati istraživanja koji potvrđuju ovu postavljenu hipotezu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
BOOK OF ABSTRACTS (ZBORNIK SAŽETAKA)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb