Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 488138

Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta


Fajdetić, Andrea
Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 98-107 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 488138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta
(Some aspects of educational and rehabilitation support to written communication in the family of the blind child)

Autori
Fajdetić, Andrea

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47 (2011), 1; 98-107

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
obitelj slijepog djeteta; ER podrška; pisana komunikacija obitelji slijepe djece; hrvatski standard brajice u literarnom kontekstu
(family of the blind child; educational and rehabilitation support; written communication in the familiy of blind children; croatian national notation braille standard in literary context)

Sažetak
Podrška obitelji tijekom ranog razvoja slijepog djeteta iznimno je važna. Kakva će podrška biti, ovisi o poimanju roditeljstva što je iznimno individualno jer obitelj nije homogena skupina, a samo roditeljstvo razlikuje se od obitelji do obitelji. Obitelj slijepog djeteta suočena je s nizom izazova. U prevladavanju izazova može pomoći i edukacijsko - rehabilitacijska (dalje u tekstu: ER) podrška. ER podrška u obitelji, koja je važna, jer omogućuje usvajanje različitih znanja i vještina važnih za adekvatno poticanje razvoja slijepog djeteta u obiteljskom okruženju. U širem kontekstu poticanja rane pismenosti slijepog djeteta iznimno je važno poznavati specifičnosti pisane komunikacije slijepih osoba. Samo rad stručnjaka, dobra suradnja stručnjaka i roditelja te poznavanje osnovnih pojmova i pravila brajice stvaraju uvjete koji omogućuju uspješno opismenjavanje slijepe djece. Iz pregleda literature za zaključiti je da su obitelj i kompetentna ER podrška važni u procesu usvajanja nekih osnova specifičnih komunikacijskih kompetencija slijepih (pisane komunikacije korištenjem brajice). Za kompetentnu ER podršku važna je kompetencija organizacije ER podrške ali i poznavanje osnovnih teoretskih pojmova vezanih uz brajicu. U radu su definirani izazovi vezani uz obitelj, ER podršku obitelji u usvajanju pisane komunikacije brajicom te teorijske osnove hrvatskog standarda brajice u literarnom kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Fajdetić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Fajdetić, Andrea
Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 98-107 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Fajdetić, A. (2011) Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (1), 98-107.
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2011}, pages = {98-107}, keywords = {obitelj slijepog djeteta, ER podr\v{s}ka, pisana komunikacija obitelji slijepe djece, hrvatski standard brajice u literarnom kontekstu}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {47}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podr\v{s}ke pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta}, keyword = {obitelj slijepog djeteta, ER podr\v{s}ka, pisana komunikacija obitelji slijepe djece, hrvatski standard brajice u literarnom kontekstu} }
@article{article, author = {Fajdeti\'{c}, Andrea}, year = {2011}, pages = {98-107}, keywords = {family of the blind child, educational and rehabilitation support, written communication in the familiy of blind children, croatian national notation braille standard in literary context}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {47}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Some aspects of educational and rehabilitation support to written communication in the family of the blind child}, keyword = {family of the blind child, educational and rehabilitation support, written communication in the familiy of blind children, croatian national notation braille standard in literary context} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font