Pregled bibliografske jedinice broj: 487526
Utjecaj novih metoda upravljanja troškovima na profitabilnost poduzeća
Utjecaj novih metoda upravljanja troškovima na profitabilnost poduzeća // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Zdenko Segetlija i Marijan Karić (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 27-55 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 487526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj novih metoda upravljanja troškovima na profitabilnost poduzeća
(The impact of new cost management methods on business profitability)
Autori
Karić, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Zdenko Segetlija i Marijan Karić - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 27-55
Skup
Kanali distribucije - problemi nastupa na domaćem i na inozemnom tržištu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
troškovi; poslovno odlučivanje; ABC sustav; trošak pružanja usluge; profitabilnost kupaca
(cost; decision making; ABC system; cost-to-serve; customer profitability)
Sažetak
U radu se razmatra uloga i suvremeni trendovi razvoja koncepcije i metoda upravljanja troškovima. Naime, upravljanje troškovima nastalo je kao izvor informacija za menadžersko odlučivanje o pitanjima proizvodnje. Sve veći udio troškova koji nastaju izvan proizvodnje u ukupnim troškovima poduzeća potaknuo je proces razvoja instrumenata za upravljanje troškovima koji nastaju izvan proizvodnje, prije svega u marketingu i logističkim aktivnostima. Stoga, upravljanje troškovima ne obuhvaća samo troškove na razini proizvoda i proizvodnih odjela, nego također i troškove po kanalima distribucije i pojedinim kupcima. Zahvaljujući razvoju informatičke tehnologije i suvremenih menadžerskih metoda, moguće je širenje područja u kojem upravljanje troškovima pridonosi profitabilnosti cjeline poslovnog procesa u proizvodnim, trgovinskim i uslužnim poduzećima. Posebice značajno područje novijeg prodora koncepcije upravljanja troškovima su troškovi pružanja usluge kupcu koji omogućuju analizu profitabilnosti kanala distribucije i pojedinih kupaca. U radu prikazano istraživanje literature i analiza postojeće poslovne prakse dokazuju da su takve informacije korisne. Na temelju njih menadžeri u poduzećima mogu promijeniti strategije odnosa poduzeća prema postojećim i novim kupcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija