Pregled bibliografske jedinice broj: 487406
Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija // Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije / Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2010. str. 131-142 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 487406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
(Intercultural relations and education in minority languages: Croatia-Serbia)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije
/ Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago - Zagreb : Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2010, 131-142
ISBN
978-953-6028-26-9
Skup
Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; interkulturalni kurikulum; obrazovanje na manjinskim jezicima; suradnja Hrvatska-Srbija
(intercultural education; intercultural curriculum; education in minority languages; collaboration Croatia - Serbia)
Sažetak
U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Budući da su odgoj, obrazovanje i informiranje temeljni čimbenici koji omogućuju razvoj svih bitnih sastavnica značajnih za višestrani napredak nekog naroda (a za opstanak etničkih i nacionalnih manjina oni su od presudne važnosti), pluralističko i istinski demokratsko društvo treba ne samo poštovati etničku, kulturnu, jezičnu i vjersku posebnost pripadnika nacionalnih manjina, a manjinsko okružje treba postati odgovarajuće mjesto za izražavanje, očuvanje i razvijanje samobitnosti. Rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima, ukazuju na visoku razinu deklarativnog prihvaćanja europskih vrijednosti, postojanje stereotipa, izraženu socijalnu distancu prema pripadnicima nacionalnih, etničkih i religijskih skupina kod srednjoškolaca u Hrvatskoj, te visoku hijerarhijsku distancu, pretežni kolektivizam, jasno podijeljene društvene (socijalne) spolne uloge i snažnu kontrolu neizvjesnosti, kao dijelove Hofstedeovog modela. Dominantne vrijednosti dobivenih karakteristika reduciraju se u nacionalnom kurikulumu, uz mogućnost ublažavanja na svim razinama (odgojne vrijednosti, stjecanje temeljnih kompetencija učenika, odgojno-obrazovna područja i međupredmetne teme) posebno u okviru interkulturalnih kurikularnih odrednica. Suradnja u provedbi obrazovanja na manjinskim jezicima, posebno na hrvatskom jeziku u Republici Srbiji i srpskom jeziku u Republici Hrvatskoj, kroz razvoj odgojno-obrazovnih oblika i modela, koncipiranju nastavnih planova i programa, udžbenika i razvoju interkulturalnog kurikuluma važan je faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)