Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 487406

Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija


Hrvatić, Neven
Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija // Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije / Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2010. str. 131-142 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 487406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
(Intercultural relations and education in minority languages: Croatia-Serbia)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije / Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago - Zagreb : Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2010, 131-142

ISBN
978-953-6028-26-9

Skup
Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2009

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; interkulturalni kurikulum; obrazovanje na manjinskim jezicima; suradnja Hrvatska-Srbija
(intercultural education; intercultural curriculum; education in minority languages; collaboration Croatia - Serbia)

Sažetak
U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Budući da su odgoj, obrazovanje i informiranje temeljni čimbenici koji omogućuju razvoj svih bitnih sastavnica značajnih za višestrani napredak nekog naroda (a za opstanak etničkih i nacionalnih manjina oni su od presudne važnosti), pluralističko i istinski demokratsko društvo treba ne samo poštovati etničku, kulturnu, jezičnu i vjersku posebnost pripadnika nacionalnih manjina, a manjinsko okružje treba postati odgovarajuće mjesto za izražavanje, očuvanje i razvijanje samobitnosti. Rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima, ukazuju na visoku razinu deklarativnog prihvaćanja europskih vrijednosti, postojanje stereotipa, izraženu socijalnu distancu prema pripadnicima nacionalnih, etničkih i religijskih skupina kod srednjoškolaca u Hrvatskoj, te visoku hijerarhijsku distancu, pretežni kolektivizam, jasno podijeljene društvene (socijalne) spolne uloge i snažnu kontrolu neizvjesnosti, kao dijelove Hofstedeovog modela. Dominantne vrijednosti dobivenih karakteristika reduciraju se u nacionalnom kurikulumu, uz mogućnost ublažavanja na svim razinama (odgojne vrijednosti, stjecanje temeljnih kompetencija učenika, odgojno-obrazovna područja i međupredmetne teme) posebno u okviru interkulturalnih kurikularnih odrednica. Suradnja u provedbi obrazovanja na manjinskim jezicima, posebno na hrvatskom jeziku u Republici Srbiji i srpskom jeziku u Republici Hrvatskoj, kroz razvoj odgojno-obrazovnih oblika i modela, koncipiranju nastavnih planova i programa, udžbenika i razvoju interkulturalnog kurikuluma važan je faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija // Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije / Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2010. str. 131-142 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hrvatić, N. (2010) Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija. U: Babić, D. & Župarić-Iljić, D. (ur.)Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2010}, pages = {131-142}, keywords = {interkulturalno obrazovanje, interkulturalni kurikulum, obrazovanje na manjinskim jezicima, suradnja Hrvatska-Srbija}, isbn = {978-953-6028-26-9}, title = {Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija}, keyword = {interkulturalno obrazovanje, interkulturalni kurikulum, obrazovanje na manjinskim jezicima, suradnja Hrvatska-Srbija}, publisher = {Institut za migracije i narodnosti (IMIN)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2010}, pages = {131-142}, keywords = {intercultural education, intercultural curriculum, education in minority languages, collaboration Croatia - Serbia}, isbn = {978-953-6028-26-9}, title = {Intercultural relations and education in minority languages: Croatia-Serbia}, keyword = {intercultural education, intercultural curriculum, education in minority languages, collaboration Croatia - Serbia}, publisher = {Institut za migracije i narodnosti (IMIN)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font