Pregled bibliografske jedinice broj: 487342
Ispitivanje jezičnih sastavnica u djece predškolske dobi uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Poliklinici Suvag
Ispitivanje jezičnih sastavnica u djece predškolske dobi uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Poliklinici Suvag // 4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem - Logopedi i izazovi novog vremena : knjiga sažetaka / Bonetti. Luka ; Blaži, Draženka (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 73-73 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 487342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje jezičnih sastavnica u djece predškolske dobi uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Poliklinici Suvag
(Examination of linguistic elements of preschool children involved in a complex rehabilitation at the Suvag Polyclinic)
Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Sofija Nađvinski
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem - Logopedi i izazovi novog vremena : knjiga sažetaka
/ Bonetti. Luka ; Blaži, Draženka - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 73-73
Skup
4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ispitivanje jezičnih sastavnica ; djeca predškolske dobi ; rehabilitacija
(Examination of linguistic elements ; preschool children ; rehabilitation)
Sažetak
Djeca s jezičnim teškoćama imaju probleme s razumijevanjem, strukturiranjem i izražavanjem jezičnih misli. Njihovi iskazi su kratki i odraz su njihovog unutrašnjeg govora. Pokazuju veću sposobnost spontanog izražavanja radi toga što spontane govorne konstrukcije nisu “opterećene” gramatičko sintaktičkim pravilima. Rezultati različitih istraživanja potvrdili su da deficitarnost nekih od aspekata memorije može biti u svezi s poteškoćama koje djeca s jezično-govornim teškoćama imaju na planu recepcije i produkcije jezika. Cilj ovog istraživanja bio je utvrdili uspješnost različitih jezičnih modaliteta kod djece s jezično-govornim poremećajima. Istraživanjem su obuhvaćena djeca s razvojnim jezično-govornim teškoćama uključena u terapiju u Poliklinici SUVAG, te djeca urednog jezično-govornog statusa izabrana metodom slučajnog izbora iz jednog zagrebačkog vrtića. Svaka skupina sastojala se od desetoro djece prosječne kronološke dobi 6, 3 godina. Podaci su statistički obrađeni i analizirani na nivou univarijatne razine računalnim programom Statistika (Verzija 7.0). Rezultati istraživanja upućuju na ograničenja opsega i kapaciteta jezične produkcije kod djece s jezično-govornim teškoćama u odnosu na redovnu populaciju. Vrsta i stupanj pogreški ukazuju na razlike na svim jezičnim razinama koje značajno usporavaju terapijski progres. U radu su posebno istaknute terapijske implikacije dobivenih rezultata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG
Profili:
Katarina Pavičić Dokoza
(autor)