Pregled bibliografske jedinice broj: 487320
Stavovi studenata kineziologije prema osobama s teškoćama u razvoju
Stavovi studenata kineziologije prema osobama s teškoćama u razvoju // Zbornik naučnih i stručnih radova - sport i zdravlje / Biberović, A. (ur.).
Tuzla: Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, 2009. str. 256-260 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 487320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata kineziologije prema osobama s teškoćama u razvoju
(Kinesiology students' attitudes towards disabled persons)
Autori
Rodek, Jelena ; Paušić Jelena ; Strbad Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik naučnih i stručnih radova - sport i zdravlje
/ Biberović, A. - Tuzla : Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, 2009, 256-260
Skup
2. international Scientific Conference „Sport & Health"
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 02.07.2009. - 04.07.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
percepcije; teškoće u razvoju; faktorska analiza; spolne razlike
(perceptions; disability; factor analysis; gender differences)
Sažetak
Stavovi prema osobama s teškoćama u razvoju stječu se kroz direktno ili indirektno iskustvo, te interakciju s njima. Na osnovi ranijih spoznaja, cilj je ovoga istraživanja bio, na uzorku od 48 studenata Kineziološkog fakulteta u Splitu i Zavoda za fizičku kulturu u Mostaru, utvrditi faktorsku strukturu stavova studenata kineziologije prema osobama s teškoćama u razvoju, primjenom skale interakcije s osobama s teškoćama u razvoju (IDP). Univarijatnom analizom varijance nije dobivena statistički značajna razlika između spolova u tvrdnjama, stoga je faktorska struktura stavova provedena na cjelokupnom uzorku. Upotrebom faktorske analize, metodom glavnih komponenti utvrđeno je postojanje 6 latentnih dimenzija koje objašnjavaju 65, 89% ukupne varijance. Rezultati su pokazali da prva glavna komponenta – nelagoda ispitanika pri kontaktu s osobama s teškoćama u razvoju, objašnjava 16, 85% ukupne varijance. Druga komponenta definirana je kao ispitanikova ranjivost i frustracija zbog neznanja oko toga kako pomoći osobama s teškoćama u razvoju (15, 39%), treća komponenta kao naklonost osobama s teškoćama u razvoju (11, 93%), a potom slijede još tri komponente s 21, 71% ukupne varijance.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija