Pregled bibliografske jedinice broj: 487199
Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima
Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima // Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children / Blaži, Darinka (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 61-62 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 487199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima
(Verbotonal method in working with parents of hearing impaired children)
Autori
Gregl, Ana ; Dulčić, Adinda ; Bakota, Koraljka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children
/ Blaži, Darinka - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 61-62
Skup
4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem - Logopedija i izazovi novog vremnea
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
verbotonalna metoda; roditelji; djeca sa slušnim oštećenjima
(Verbotonal method; parents; hearing impaired children)
Sažetak
Rano djetinjstvo i predškolsko doba predstavlja veliku ekspanziju djetetovog kognitivnog i emocionalnog razvoja. Uloga roditelja do sedme godine života smatra se značajnom i predstavlja temelj daljnjeg djetetova razvoja. Kod djece s oštećenjem sluha i govorno-jezičnog razvoja uloga roditelja u tom ranom razvoju igra još značajniju ulogu. Napori koje dijete mora poduzeti na području slušne percepcije i govornog razvoja, zahtijevaju intenzivnu emocionalnu potporu roditelja. Dijete koje ne dobiva optimalnu podršku svojih roditelja neće iskoristiti sve svoje resurse za razvoj. U našoj praksi ne rijetko uočavamo povezanost slabijih rezultata u habilitaciji i roditelja koji ne funkcioniraju kao kompetentni roditelji, nisu u mogućnosti dati djeci optimalnu podršku. Razlozi za to mogu biti mnogobrojni i nisu lako uočljivi. Utjecaj obiteljskog okruženja na rezultate habilitacije djece sa slušnim deficitima može biti pozitivan sa poticajnim učinkom na habilitaciju, ali može i ometati djetetovu rehabilitaciju. Iz prakse uočavamo da roditelji djece sa slušnim oštećenjima žive pod intenzivnim stresom. Uzrok je često i u neriješenoj traumi na koju se nadovezuju ostale životne teškoće. Naime, svaki roditelj očekuje roditi zdravo dijete. Spoznaja da je dijete nagluho ili gluho predstavlja traumatsku situaciju. Ukoliko roditelj nije integrirao te emocije, one su stalni, nevidljivi kamen spoticanja u relaciji roditelj-dijete. Svi ti problemi fokusiraju im pažnju na negativne aspekte njihove životne pozicije. Zbog toga ne mogu djelovati konstruktivno i zadovoljavati, niti vlastite, niti djetetove emocionalne potrebe. Intelektualne funkcije (ego funkcije), pa tako i govor ne mogu se adekvatno razvijati ako dijete nije na pravi način emocionalno gratificirano od majke, a poslije treće godine i od oca. Rad s roditeljima ima za cilj podići razinu kompetencije i osjećaj zadovoljstva kod roditelja što stvara povoljnu pozadinu za habilitaciju djece. Roditelji su tada i bolji suradnici u habilitaciji, imaju više strpljenja za zahtjeve i raste im osjećaj samopouzdanja i roditeljske kompetencije. Verbotonalna metoda akademika prof. dr. sc. Petra Guberine aktivira preostale resurse djeteta, koristeći sve osjetilne sisteme, a sve sa ciljem habilitacije sluha i govora, a isto koristimo u grupnom i individualnom radu s roditeljima
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG