Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 487199

Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima


Gregl, Ana; Dulčić, Adinda; Bakota, Koraljka
Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima // Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children / Blaži, Darinka (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 61-62 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 487199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima
(Verbotonal method in working with parents of hearing impaired children)

Autori
Gregl, Ana ; Dulčić, Adinda ; Bakota, Koraljka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children / Blaži, Darinka - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 61-62

Skup
4. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem - Logopedija i izazovi novog vremnea

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
verbotonalna metoda; roditelji; djeca sa slušnim oštećenjima
(Verbotonal method; parents; hearing impaired children)

Sažetak
Rano djetinjstvo i predškolsko doba predstavlja veliku ekspanziju djetetovog kognitivnog i emocionalnog razvoja. Uloga roditelja do sedme godine života smatra se značajnom i predstavlja temelj daljnjeg djetetova razvoja. Kod djece s oštećenjem sluha i govorno-jezičnog razvoja uloga roditelja u tom ranom razvoju igra još značajniju ulogu. Napori koje dijete mora poduzeti na području slušne percepcije i govornog razvoja, zahtijevaju intenzivnu emocionalnu potporu roditelja. Dijete koje ne dobiva optimalnu podršku svojih roditelja neće iskoristiti sve svoje resurse za razvoj. U našoj praksi ne rijetko uočavamo povezanost slabijih rezultata u habilitaciji i roditelja koji ne funkcioniraju kao kompetentni roditelji, nisu u mogućnosti dati djeci optimalnu podršku. Razlozi za to mogu biti mnogobrojni i nisu lako uočljivi. Utjecaj obiteljskog okruženja na rezultate habilitacije djece sa slušnim deficitima može biti pozitivan sa poticajnim učinkom na habilitaciju, ali može i ometati djetetovu rehabilitaciju. Iz prakse uočavamo da roditelji djece sa slušnim oštećenjima žive pod intenzivnim stresom. Uzrok je često i u neriješenoj traumi na koju se nadovezuju ostale životne teškoće. Naime, svaki roditelj očekuje roditi zdravo dijete. Spoznaja da je dijete nagluho ili gluho predstavlja traumatsku situaciju. Ukoliko roditelj nije integrirao te emocije, one su stalni, nevidljivi kamen spoticanja u relaciji roditelj-dijete. Svi ti problemi fokusiraju im pažnju na negativne aspekte njihove životne pozicije. Zbog toga ne mogu djelovati konstruktivno i zadovoljavati, niti vlastite, niti djetetove emocionalne potrebe. Intelektualne funkcije (ego funkcije), pa tako i govor ne mogu se adekvatno razvijati ako dijete nije na pravi način emocionalno gratificirano od majke, a poslije treće godine i od oca. Rad s roditeljima ima za cilj podići razinu kompetencije i osjećaj zadovoljstva kod roditelja što stvara povoljnu pozadinu za habilitaciju djece. Roditelji su tada i bolji suradnici u habilitaciji, imaju više strpljenja za zahtjeve i raste im osjećaj samopouzdanja i roditeljske kompetencije. Verbotonalna metoda akademika prof. dr. sc. Petra Guberine aktivira preostale resurse djeteta, koristeći sve osjetilne sisteme, a sve sa ciljem habilitacije sluha i govora, a isto koristimo u grupnom i individualnom radu s roditeljima

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Koraljka Bakota (autor)

Avatar Url Adinda Dulčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gregl, Ana; Dulčić, Adinda; Bakota, Koraljka
Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima // Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children / Blaži, Darinka (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 61-62 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Gregl, A., Dulčić, A. & Bakota, K. (2010) Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slušnim oštećenjima. U: Blaži, D. (ur.)Verbotonal method in working with parents of hearing impaired childrenin working with parents of hearing impaired children.
@article{article, author = {Gregl, Ana and Dul\v{c}i\'{c}, Adinda and Bakota, Koraljka}, editor = {Bla\v{z}i, D.}, year = {2010}, pages = {61-62}, keywords = {verbotonalna metoda, roditelji, djeca sa slu\v{s}nim o\v{s}te\'{c}enjima}, title = {Verbotonalna metoda u radu s roditeljima djece sa slu\v{s}nim o\v{s}te\'{c}enjima}, keyword = {verbotonalna metoda, roditelji, djeca sa slu\v{s}nim o\v{s}te\'{c}enjima}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gregl, Ana and Dul\v{c}i\'{c}, Adinda and Bakota, Koraljka}, editor = {Bla\v{z}i, D.}, year = {2010}, pages = {61-62}, keywords = {Verbotonal method, parents, hearing impaired children}, title = {Verbotonal method in working with parents of hearing impaired children}, keyword = {Verbotonal method, parents, hearing impaired children}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font