Pregled bibliografske jedinice broj: 486886
Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom
Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom, 2010., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 486886 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova s klipnim motorom
(Determination of drag polar and power required for airplane with piston engine)
Autori
Šegvić, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2010
Stranica
59
Mentor
Bazijanac, Ernest
Neposredni voditelj
Krajček, Karolina
Ključne riječi
ukupan otpor ; potrebna snaga ; ispitivanje u letu
(total drag ; power required ; flight testing)
Sažetak
Određivanje polare i potrebne snage zrakoplova, koja se svodi na poznavanje ukupnih otpora zrakoplova u letu, predstavlja najvažniji parametar za određivanje performansi zrakoplova u krstarenju. Unatoč brojnim sofisticiranim numeričkim metodama i eksperimentima provedenih u aerotunelu, bez ispitivanja u letu nije moguće sa sigurnošću utvrditi stvarni ukupni otpor zrakoplova. Određivanje polare ispitivanjem u letu omogućava određivanje stvarnih performansi zrakoplova koji je korišten u eksperimentu. Stvarne performanse zrakoplova, iskazane tablično, su od velike koristi operaterima i pilotima koji sudjeluju u eksploataciji zrakoplova. Također ispitivanje zrakoplova u letu daje uvid u razliku performansi prikazanih u priručniku za upotrebu zrakoplova od strane proizvođača zrakoplova (AOM-Aircraft Operations Manual, POH-Pilot's Operating Handbook) i trenutnih performansi zrakoplova nakon više godina eksploatacije. U ovom završnom radu analizirana je primjena jedne metode i rezultati ispitivanja u letu na primjeru lakog dvomotornog zrakoplova Piper Seminole PA-44-180 iz 1978. u vlasništvu Fakulteta prometnih znanosti. Izabrana je analitička metoda određivanja polare zrakoplova u horizontalnom letu za jednu konfiguraciju zrakoplova. Tehnika metode svodi se na uspostavljanje ustaljenog horizontalnog leta na različitim visinama i brzinama leta pri čemu se fotografira instrumentalna ploča zrakoplova kako bi se očitali podaci sa visinomjera, brzinomjera, indikatora broja okretaja motora, prikaznika tlaka punjenja, termometra i variometra ukoliko postoji tendencija zrakoplova da mijenja visinu uz mjerenje vremena. Na temelju očitanih podataka, te njihove redukcije i analize moguće je odrediti Oswaldov koeficijent i koeficijent parazitnog otpora koji definiraju ukupni otpor zrakoplova, odnosno polaru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb