Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 486852

Teorija groteske i suvremena hrvatska drama


Muhoberac, Mira
Teorija groteske i suvremena hrvatska drama // Prolog (Zagreb), XV. (1983), 57; 4-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 486852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorija groteske i suvremena hrvatska drama
(The theory of the grotesque and the contemporary Croatian drama)

Autori
Muhoberac, Mira

Izvornik
Prolog (Zagreb) (0555-4535) XV. (1983), 57; 4-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
teorija; groteska; suvremena hrvatska drama; Ivo Brešan; suvremeno hrvatsko kazalište
(theory; grotesque; contemporary Croatian drama; Ivo Brešan; suvremeno hrvatsko kazalište)

Sažetak
Suvremeno hrvatsko dramsko stvaralaštvo promatra se kao iskazivanje grotesknog fenomena. Taj se fenomen u promatranu dramskom korpusu pikazuje ne samo kao jedan od mnogih nego kao jedan od odlučujućih fenomena koji snažno preusmjeruje suvremenu hrvatsku dramu i dramaturgiju. Teoretsko osmišljavanje grotesknoga fenomena fokusira se na osmišljavanje ključnih fenomena našega vremena. Neka određenja grotesknoga pokazuju da je u plodnom dinamoičnom odnosu upravo s dramom i dramskim/dramatskim izrazom kao prikazivanjem egzistencijalne napetosti (opstanka). Njegova uočljivost, nametljivost, iznenadnost strukture i sposobnost nametljiva, neravnodušna djelovanja na receptora, kao i provokativnost nemogućnošću pouzdana definiranja, učinili su da upravo groteska bitno odredi suvremenu dramsku književnost sedamdesetih godina 20. stoljeća. «Groteskna tragedija» Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja Ive Brešana, napisana 1965., objavljena i izvedena 1971., egzistirajući kao jedinstvena i čvrsta struktura, pokazuje se i kao model koji sam sebe gradeći ucrtava i koordinate jednoga većeg dranaturškoga sustava određena pojmom groteska. Tako groteska sedamdesetih godina postaje nova dramska i dramatska realnost, supostavljena i suprotstavljena krležijanskom diskurzivnodijaloškom modelu. Nakon Mrduše interpretira se još trinaest dramskiih tekstova (Brešan, Bakmaz, Senker-Škrabe-Mujičić, Jelačić Bužimski) i analiziraju scenska ostvarenja nekih suvremenih hrvatskih drama grotesknoga potencijala. Nova dramska književnost po prvi se put nametnula kazališnoj praksi, i to kao zadaća nove, groteskne teatralnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mira Muhoberac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Muhoberac, Mira
Teorija groteske i suvremena hrvatska drama // Prolog (Zagreb), XV. (1983), 57; 4-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Muhoberac, M. (1983) Teorija groteske i suvremena hrvatska drama. Prolog (Zagreb), XV. (57), 4-26.
@article{article, author = {Muhoberac, Mira}, year = {1983}, pages = {4-26}, keywords = {teorija, groteska, suvremena hrvatska drama, Ivo Bre\v{s}an, suvremeno hrvatsko kazali\v{s}te}, journal = {Prolog (Zagreb)}, volume = {XV.}, number = {57}, issn = {0555-4535}, title = {Teorija groteske i suvremena hrvatska drama}, keyword = {teorija, groteska, suvremena hrvatska drama, Ivo Bre\v{s}an, suvremeno hrvatsko kazali\v{s}te} }
@article{article, author = {Muhoberac, Mira}, year = {1983}, pages = {4-26}, keywords = {theory, grotesque, contemporary Croatian drama, Ivo Bre\v{s}an, suvremeno hrvatsko kazali\v{s}te}, journal = {Prolog (Zagreb)}, volume = {XV.}, number = {57}, issn = {0555-4535}, title = {The theory of the grotesque and the contemporary Croatian drama}, keyword = {theory, grotesque, contemporary Croatian drama, Ivo Bre\v{s}an, suvremeno hrvatsko kazali\v{s}te} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font