Pregled bibliografske jedinice broj: 486663
Kibernetika u obrazovanju
Kibernetika u obrazovanju
Sombor: Grafika, Apatin, 2005
CROSBI ID: 486663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kibernetika u obrazovanju
(Cybernetics in Education)
Autori
Nadrljanski, Đorđe ; Nadrljanski, Mila
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Grafika, Apatin
Grad
Sombor
Godina
2005
Stranica
199.
ISBN
86-83097-46-3
Ključne riječi
Kibernetika; obrazovanje
(cybernetics; education)
Sažetak
Knjiga (udžbenik) je pisana prema nastavnom programu kolegija Kibernetika u obrazovanju na odsjeku za dizajn medija Pedagoškog fakulteta u Somboru. Kibernetika u obrazovanju je bila predmet interesiranja mnogih znanstvenika. Sustavnom pristupu u rješavanju znanstvenih i stručnih problema pridaje se sve veći značaj, a metodologija sustavnih istraživanja čini temelj znanstvenih istraživanja koja su primijenjena u toj knjizi. Razlozi interesiranja za probleme sustavnog istraživanja dovoljno su jasni i više puta isticani u literaturi. Jedan od najvažnijih postulata polazi od činjenice da praktično u svakoj sferi čovjekove djelatnosti: u znanosti, obrazovanju, tehnici, proizvodnji, upravljanju itd., čovjek se ne susreće sa izoliranim objek¬tima, stvarima, procesima ili pojavama, već sa njihovim složenim, međusobno povezanim kompleksima koji u stvari predstavljaju različite vrste sustava. Zada¬tak istraživanja takvih sustava neminovno je doveo do pojave problema metodologije takvog istraživanja. To praktično znači da postavljani problem istraživanja treba identificirati kao sustav kako bi bio tretiran u svjetlu sustavnog pristupa. Tako je pojava kibernetike, znanosti čiji je predmet izučavanje upravljanja složenim dinamičkim sustavima, uvjetovala iznalaženje nove odgovarajuće znanstvene metode. Ta nova znanstvena metoda stvarana zajedno s novom znanošću jeste opća teorija sustava. Teorija sustava je zajednički naziv za sustavne znanosti, tj. ona je metateorija ili sustav sustavskih znanosti. Dizajn medija u obrazovanju se shvaća, po mišljenju autorice, kao primjer sustavne problematike. Mediji u obrazovanju su sustav sadržaja namijenjenih nastavi i učenju. Stoga se njihova produkcija i primjena moraju tretirati kao upravljačka problematika u najširem smislu.Knjiga se, dalje bavi i nekim novim metodama upravljanja sustavima i procesima u obrazovanju, kao što je teorija kaosa. Teorija kaosa omogućuje bolje razumijevanje operacija organizacije obrazovanja, a primjenom njenih koncepata obrazovanje se priprema na brzu reakciju s obzirom na promjene u eksternom okruženju.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Recenzenti: Prof.dr. Dragan Soleša, izvanredni profesor informacijskih znanosti Prof.dr. Jovan Savičić, izvanredan profesor informacijskih znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split