Pregled bibliografske jedinice broj: 486066
Neurorizik i čitanje: tako daleko, a tako blizu
Neurorizik i čitanje: tako daleko, a tako blizu // Paediatria Croatica, Vol.54 ; Suppl. 2 / Barišić, Ingeborg (ur.).
Zagreb, 2010. str. 72-73 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 486066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neurorizik i čitanje: tako daleko, a tako blizu
(Neurorisk and read: So far, so close)
Autori
Mirjana, Lenček ; Zdravko, Kolundžić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Paediatria Croatica, Vol.54 ; Suppl. 2
/ Barišić, Ingeborg - Zagreb, 2010, 72-73
Skup
IX. kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 06.10.2010. - 09.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prijevremeno rođenje; čitanje
(premature birth; reading)
Sažetak
Istraživanje je usmjereno na veze perinatalnih čimbenika (gestacijske dobi, porođajne mase, vrijednosti APGAR indeksa) kod djece rođene 1995.godine u Općoj županijskoj bolnici Požega s mjerama čitanja kojima su ista djeca ispitana u 4. razredu osnovne škole. Ispitano je 68 djece, 34 koja se smatraju neurorizičnima i 34 djece bez znakova rizika. Podaci su obrađeni postupkom regresijske analize te su pokazali statistički značajnu prediktivnu vrijednost perinatalnih čimbenika za čitanje. Trenutak rođenja svakako nije vrijeme kada se intenzivno razmišlja o školovanju djeteta niti hoće li čimbenici kao trajanje trudnoće, masa/težina djeteta ili ostali podaci vezani uz trudnoću i porod biti i u kakvoj vezi sa školovanjem. No, istraživanja provedena u svijetu izdvajaju da odstupanja upravo u ovim mjerama – točnije neurorizik - mogu značajno odrediti akademski uspjeh ove djece (Limeropoulos, Breslau i sur., 2004. ; Samuellson i sur., 2006). Naizgled «dobri ishodi» niskih vrijednosti perinatalnih čimbenika mogu biti povezani s teškoćama u usvajanju složenih vještina čitanja i pisanja. Tako naizgled daleka veza porođajnih mjera i čitanja postaje izrazito važna i ne tako daleka. Ona se ostvaruje kroz komunikacijski i jezični razvoj. Sustavnim logopedskim praćenjem svih parametara komunikacijskog i jezičnoga razvoja od rane dobi do školovanja stvaraju se uvjeti za pravovremenu intervenciju kod one djece koja imaju rizik za nastanak teškoća čitanja ili disleksije. Svrha je rada isticanje vrijednosti praćenja veze perinatalnih čimbenika, komunikacije, jezika, čitanja i pisanja za pružanje pravovremene pomoći i podrške onoj djeci koja pokazuju tzv. rizične profile.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Zdravko Kolundžić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus