Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 486057

Izvandomovinska nastava hrvatskoga jezika u SAD-u, Australiji i Makedoniji


Cvikić, Lidija
Izvandomovinska nastava hrvatskoga jezika u SAD-u, Australiji i Makedoniji // Međunarodni suradni skup Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe
Skopje, Sjeverna Makedonija, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 486057 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izvandomovinska nastava hrvatskoga jezika u SAD-u, Australiji i Makedoniji
(Learning Croatian as a Heritage Language in USA, Australia and Macedonia)

Autori
Cvikić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Međunarodni suradni skup Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe

Mjesto i datum
Skopje, Sjeverna Makedonija, 14.05.2010. - 15.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nasljedni govornici; hrvatski jezik; SAD; Australija; Makedonija; nastava jezika
(heritage learners; Croatian language; USA; Australia; Macedonia; language teaching)

Sažetak
Brojni hrvatski iseljenici u svijetu njeguju i čuvaju svoj nacionalni identitet, u čemu iznimno važnu ulogu ima očuvanje hrvatskoga jezika. S tim se ciljem u mnogim europskim i prekooceanskim zemljama organizira učenje hrvatskoga jezika za djecu pripadnike hrvatske manjine. Nastava se organizira i provodi na nekoliko načina. U dijelu zemalja ona je dio školskoga sustava zemlje domaćina, u drugima ju izvode učitelji u izvandomovinskoj nastavi za koje se i fi nancijski i stručno skrbi Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske. U nekim se zemljama nastava organizira u hrvatskim iseljeničkim zajednicama i katoličkim misijama, a hrvatski jezik predaju angažirani članovi zajednice. Iako su neke poteškoće zajedničke svim sredinama, odnosno nastavnicima (smanjenje broja učenika, nedostatak prikladnih i suvremneih nastavnih materijala i sl.), dio poteškoća proizlazi iz posebnosti iseljeničkih zajednica, ali i načina na koji je organizirana i provodi se nastava hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvikić, Lidija
Izvandomovinska nastava hrvatskoga jezika u SAD-u, Australiji i Makedoniji // Međunarodni suradni skup Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe
Skopje, Sjeverna Makedonija, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Cvikić, L. (2010) Izvandomovinska nastava hrvatskoga jezika u SAD-u, Australiji i Makedoniji. U: Međunarodni suradni skup Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe.
@article{article, author = {Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2010}, keywords = {nasljedni govornici, hrvatski jezik, SAD, Australija, Makedonija, nastava jezika}, title = {Izvandomovinska nastava hrvatskoga jezika u SAD-u, Australiji i Makedoniji}, keyword = {nasljedni govornici, hrvatski jezik, SAD, Australija, Makedonija, nastava jezika}, publisherplace = {Skopje, Sjeverna Makedonija} }
@article{article, author = {Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2010}, keywords = {heritage learners, Croatian language, USA, Australia, Macedonia, language teaching}, title = {Learning Croatian as a Heritage Language in USA, Australia and Macedonia}, keyword = {heritage learners, Croatian language, USA, Australia, Macedonia, language teaching}, publisherplace = {Skopje, Sjeverna Makedonija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font