Pregled bibliografske jedinice broj: 486039
Ispitivanje slušnog procesiranja u osnovnoškolske djece pomoću testa filtriranih riječi
Ispitivanje slušnog procesiranja u osnovnoškolske djece pomoću testa filtriranih riječi // 4. kongres hrvatskih logopeda Logopedija i izazovi novog vremena
Zagreb, Hrvatska, 2010. (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 486039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje slušnog procesiranja u osnovnoškolske djece pomoću testa filtriranih riječi
(Testing of auditory processing in elementary school children by the test word)
Autori
Bonetti, Ana ; Heđever, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
4. kongres hrvatskih logopeda Logopedija i izazovi novog vremena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Slušno procesiranje; test filtriranog govora; dob
(Auditory processing; filtered speech test; age)
Sažetak
Ovo istraživanje je provedeno u osnovnim školama na području Republike Hrvatske s ciljem da se izradi baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja (PSP) kod školske djece. U ovom ispitivanju korišten je Test filtriranog govora. To je monoauralni niskoredundanti govorni test kojim se ispituje sposobnost prepoznavanja riječi kojima je smanjena razumljivost odnosno inteligibilitet. Provodi se za svako uho posebno, a omogućava nam da procijenimo djetetovu sposobnost razumijevanja distorziranog govora. Zasniva se na jednostavnom ponavljanju zadanih stimulusa, a od ispitanika se ne traži semantičko razumijevanje zadataka niti fonološko razlikovanje. Drugim riječima, od djeteta se ne traži da prepozna riječi ili njeno značenje kao ni da odredi je li izrečeno isto ili različito. Stoga se za ovaj test može reći da on ispituje primarnu percepciju i slušno procesiranje na ''pre-kognitivnoj'' razini. Uzorak ispitanika obuhvaćao je 375 učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Cilj je bio usporediti prepoznavanje riječi na tom testu s obzirom na dob ispitanika. Rezultati su pokazali povezanost prepoznatih riječi i dobi, kao i povezanost PSP-a s govorno-jezičnim teškoćama, teškoćama učenja, čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb