Pregled bibliografske jedinice broj: 486035
Baterija testova za otkrivanje poremećaja slušnog procesiranja
Baterija testova za otkrivanje poremećaja slušnog procesiranja // 4. kongres hrvatskih logopeda Logopedija i izazovi novog vremena
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 486035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Baterija testova za otkrivanje poremećaja slušnog procesiranja
(Test battery for detection of auditory processing disorder)
Autori
Heđever, Mladen ; Vincek, Maja ; Sardelić, Senka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
4. kongres hrvatskih logopeda Logopedija i izazovi novog vremena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Slušno procesiranje; govorno-jezične sposobnosti; baterija testova
(Auditory processing; speech and language skills; test battery)
Sažetak
Slušno procesiranje je termin koji se koristi za opisivanje procesa koji se događaju kada mozak prepoznaje i tumači zvukove oko nas. Kada koristimo termin poremećaj slušnog procesiranja, to znači da nešto negativno utječe na obradu i interpretaciju pristiglih podataka. PSP može biti povezan s teškoćama slušanja, razumijevanja govora, jezičnog razvoja i učenja. Tema ovog diplomskog rada jest povezanost poremećaja slušnog procesiranja s jezično - govornim sposobnostima kod učenika nižih razreda. Cilj ovog istraživanja bio je primijeniti bateriju od četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi i Dihotički test rečenica), te utvrditi postoji li povezanost rezultata na testovima s jezično-govornim sposobnostima. Uzorak ispitanika obuhvatio je oko 300 učenika od prvog do četvrtog razreda na području grada Zagreba, okolice pa i šire na području Hrvatske. Rezultati pokazuju da test filtriranih riječi, test govora u buci, te dihotički testovi riječi i rečenica dobro razlikuju djecu s obzirom na dob. Starija djeca pokazuju bolje rezultate na svim subtestovima. Također su statistički značajne razlike na varijablama ocjene i sva četiri subtesta, što znači da su djeca koja su procjenjena kao bolji učenici također pokazali bolje rezultate na svim subtestovima. Iz navedenih rezultata vidljivo je da postoji povezanost jezično – govornih sposobnosti (ocjene, čitanje, pisanje, jezik) učenika nižih razreda osnovne škole i rezultata na subtestovima. Poremećaj slušnog procesiranja predstavlja deficit u procesiranju auditivno prezentiranih informacija, te je povezan s govorno - jezičnim teškoćama, teškoćama učenja, čitanja i pisanja, što je ovim istraživanjem potvrđeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb