Pregled bibliografske jedinice broj: 486029
Ispitivanje povezanosti Dihotičkog testa riječi i dobi kod učenika nižih razreda
Ispitivanje povezanosti Dihotičkog testa riječi i dobi kod učenika nižih razreda, 2010., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 486029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje povezanosti Dihotičkog testa riječi i dobi kod učenika nižih razreda
(Testing the Correlation between Dihotic words test and age of the pupils in lower grades of primary school)
Autori
Lanc, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2010
Stranica
50
Mentor
Heđever, Mladen
Ključne riječi
Poremećaj slušnog procesiranja; Dihotički test riječi; učenici prvog do četvrtog razreda osnovne škole
(Auditory processing disorder; Dihotic Words Test; pupils from first to fourth grade)
Sažetak
Ovo istraživanje o vezi Dihotičkog testa riječi i dobi kod učenika nižih razreda provedeno je u sklopu projekta čiji je cilj ispitati poremećaje slušnog procesiranja (PSP) u školske djece u Hrvatskoj. U uzorku ispitanika obuhvaćeno je 375 učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Cilj ovog istraživanja bio je primijeniti Dihotički test riječi te utvrditi kako učenici prepoznaju riječi s obzirom na dob. S obzirom na odabrani cilj postavljene su slijedeće hipoteze istraživanja: H1: Očekuje se statistički značajna povezanost rezultata subtesta za desno uho i kronološke dobi ; H2: Očekuje se statistički značajna povezanost rezultata subtesta za lijevo uho i kronološke dobi. Rezultati pokazuju statistički značajnu povezanost dobi i broja točno prepoznatih parova riječi za oba uha te razlikovanje ispitanika po kronološkoj dobi na temelju ukupnih rezultata u Dihotičkom testu riječi. Također je pokazana potreba za eliminacijom nekih parova riječi kako bi ukupni rezultati na testu još bolje prikazali povezanost kronološke dobi i točno prepoznatih parova riječi. Zaključuje se da rezultati učenika nižih razreda pokazuju napredak u procesiranju govornih signala pod utjecajem dobi i sazrijevanja što se primjećuje u porastu broja točno ponovljenih parova riječi i ukupnim rezultatima u Dihotičkom testu riječi s obzirom na kronološku dob.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(mentor)