Pregled bibliografske jedinice broj: 485703
Emocionalna inteligencija i samoregulacija raspoloženja kao prediktori aleksitimije
Emocionalna inteligencija i samoregulacija raspoloženja kao prediktori aleksitimije // Sažetci radova VII. Dani psihologije / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 133-133 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 485703 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija i samoregulacija raspoloženja kao prediktori aleksitimije
(The Emotional Intelligence and the Mood Self-Regulation as Predictors of Alexithymia)
Autori
Gršković, Vanja ; Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci radova VII. Dani psihologije
/ Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010, 133-133
ISBN
978-953-7237-65-3
Skup
VII. Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; samoregulacija raspoloženja; aleksitimija
(emotional intelligence; mood self-regulation; alexithymia)
Sažetak
Istraživanjem se željelo provjeriti jesu li spol i dimenzije emocionalne inteligencije (kompetentnosti): sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost upravljanja emocijama, prediktori korištenja različitih strategija regulacije raspoloženja, te simptoma aleksitimije (poteškoća u identificiranju i opisivanju emocija) kod adolescenata. Na uzorku od 254 srednjoškolca (prosječne dobi 16, 5 godina) primijenjen je Upitnik emocionalne inteligencije (UEK- 45) (Takšić, 2002), Upitnik samoregulacije raspoloženja (Prizmić, 2004) i Torontska skala aleksitimije (TAS-20) (Kulenović i Buško, 2004). Rezultati su pokazali da su različite dimenzije emocionalne inteligencije i spol prediktori različitih tehnika regulacije raspoloženja (različiti složaji ovih prediktora objašnjavali su od 5 do 24% varijance tehnika). Nadalje, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, te sposobnost izražavanja i imenovanja emocija objašnjavale su 17% varijance poteškoća u identificiranju osjećaja, dok je sposobnost izražavanja i imenovanja emocija objašnjavala 37% varijance poteškoća u opisivanju osjećaja. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da nakon kontrole doprinosa spola i dimenzija emocionalne inteligencije, tehnike samoregulacije raspoloženja imaju značajan dodatni (samostalni) doprinos u objašnjenju varijance aleksitimije (poteškoća u identificiranju i opisivanju emocija).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Izabela Sorić
(autor)