Pregled bibliografske jedinice broj: 485695
Regulacija emocija u ispitnim situacijama
Regulacija emocija u ispitnim situacijama // Sažetci radova XVII Dani psihologije / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 38-38 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 485695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Regulacija emocija u ispitnim situacijama
(The Emotion Regulation in Test Situations)
Autori
Burić, Irena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci radova XVII Dani psihologije
/ Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010, 38-38
ISBN
978-953-7237-65-3
Skup
XVII. Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
regulacija emocija; ispitne emocije; optimizam; emocionalna kompetentnost
(emotion regulation; test emotions; optimism; emotional competence)
Sažetak
Ispitne emocije i njihova regulacija čine zanimljive predmete istraživanja s obzirom na učestalost i važnost testiranja u suvremenom obrazovanju. Emocionalna regulacija tijekom testiranja uključuje različite procese kojima učenici i studenti nadgledaju, evaluiraju i modificiraju svoja emocionalna iskustva (Gross, 1998 ; Schutz i Davis, 2000 ; Schutz i DeCuir, 2002). Shutz i suradnici (2009) pretpostavljaju postojanje četiri dimenzije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: procesi kognitivne procjene, procesi usmjeravanja na zadatak, procesi usmjeravanja na emocije i procesi ponovnog usmjeravanja na zadatak. Ispitne emocije i njihova potencijalna regulacija započinju kognitivnim procjenama koje proizlaze iz osobnih teorija i uvjerenja o svijetu, a odnose na percepciju usklađenosti vlastitih ciljeva s onim što se događa u ispitnim situacijama. Regulacija ispitnih emocija može se odvijati preko usmjeravanja na sam zadatak testiranja kao i preko usmjeravanja na sebe i vlastite emocije. Pokušajima ponovnog usmjeravanja na zadatak učenik nastoji skrenuti pozornost s misli i doživljaja koje nisu povezane sa zadatkom (prema DeCuir, Aultman i Schutz, 2009). Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti zaseban doprinos emocionalne regulacije (procesi kognitivnih procjena i procesi usmjeravanja na zadatak ili emocije) doživljavanju ispitne nade i anksioznosti, nakon kontrole doprinosa optimizma i pesimizma te emocionalne kompetentnosti, koje čine osnovu za formiranje pojedinčevih kognitivnih procjena ispitne situacije. U istraživanju je sudjelovalo 295 studenata (239 studentica) Sveučilišta u Zadru prosječne dobi od 21 godinu. Za procjenu ispitnih emocija nade i anksioznosti primijenjen je Upitnik ispitnih emocija (Pekrun i sur., 2005), dok su procesi regulacije emocija ispitani pomoću Skale emocionalne regulacije u ispitnim situacijama (Schutz i sur., 2004). Emocionalna kompetentnost procijenjena je skraćenom verzijom Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK – 15 ; Takšić, 2002), a studentska opća očekivanja pozitivnih ili negativnih ishoda aktivnosti Skalom optimizma – pesimizma (O-P skala ; Penezić, 2002). Provedene hijerarhijske regresijske analize pokazuju da procesi kognitivnih procjena značajno doprinose objašnjenju varijabiliteta ispitne anksioznosti i nade pored optimizma i pesimizma te emocionalne kompetentnosti. Regulacijski procesi usmjeravanja na emocije značajno doprinose objašnjenju anksioznosti nakon kontrole navedenih varijabli.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru