Pregled bibliografske jedinice broj: 485574
Dječje stvaralaštvo u nastavi glazbe
Dječje stvaralaštvo u nastavi glazbe // Modern Methodological Aspects IV. International Scientific Conference / Káich Katalin (ur.).
Subotica: Magyar Tannyelvo Tanítóképzi, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 485574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječje stvaralaštvo u nastavi glazbe
(Children's Creativity in Music Classroom)
Autori
Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Modern Methodological Aspects IV. International Scientific Conference
/ Káich Katalin - Subotica : Magyar Tannyelvo Tanítóképzi, 2010
ISBN
978-86-87095-08-3
Skup
Modern Methodological Aspestc / Korszerü módszertani kihívások / Suvremeni metodički izazovi - IV. International Scientific Conference
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23.09.2010. - 24.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stvaralaštvo; glazbeno stvaralaštvo; djeca; Orff-Schulwerk; nastava glazbene kulture; solfeggio
(creativity; music creativity; children; solfeggio; Orff-Schulwerk; teaching music; solfeggio)
Sažetak
U današnje vrijeme sve je više izraženo nastojanje istaknutih psihologa i pedagoga da se stvaralaštvo što dublje istraži i objasni. U literaturi se često govori i o dječjem stvaralaštvu pa se s namjerom rasvjetljavanja te teme i dobivanja nekih konkretnih odgovora provode brojna psihološka i pedagoška istraživanja. Kad je riječ o dječjem glazbenom stvaralaštvu moramo istaknuti da se o toj temi dosta piše i govori kako kod nas tako i u svijetu, ali se u nastavnoj praksi s glazbenim stvaralaštvom ipak vrlo rijetko susrećemo. Postavlja se pitanje jesu li takve aktivnosti možda prezahtjevne za učenike pa ih iz tog razloga učitelji i nastavnici rijetko ostvaruju u nastavi? Neki će autori reći da je to podrucje prezahtjevno ne samo za učenike nego i za učitelje i nastavnike, pogotovo za učitelje razredne nastave čija su glazbena znanja i stečene vještine često na dosta niskoj razini. Kako bismo što više rasvijetliti temu glazbenog stvaralaštva i pokušali dati odgovore na sva otvorena pitanja u ovom smo radu prezentirali više različitih pristupa toj temi i predstavili veći broj autora koji se bave ovom problematikom. Jedan odlomak posvećen je tako pojmu glazbenog stvaralaštva i različitim shvaćanjima procesa nastanka glazbenog djela - tzv. romanticarskom i objektivistickom ili psihološkom shvacanju, a predstavljen je i sustav Carla Orffa kod kojeg glazbeno stvaralaštvo zauzima posebno istaknuto mjesto. Dio rada bavi se još i pitanjem mogućnosti provođenja glazbeno-stvaralackih aktivnosti na nastavi glazbene kulture u općeobrazovnoj osnovnoj školi te na nastavi solfeggia u osnovnoj glazbenoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)