Pregled bibliografske jedinice broj: 485573
Glazboterapija i djeca s posebnim potrebama
Glazboterapija i djeca s posebnim potrebama // Međunarodna kolonija mladih Ernestinovo: 2003.-2008. / Martinčić, J. ; Hackenberger, D. (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Osijeku, 2010. str. 153-163 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 485573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazboterapija i djeca s posebnim potrebama
(Music therapy and children with special needs)
Autori
Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodna kolonija mladih Ernestinovo: 2003.-2008.
/ Martinčić, J. ; Hackenberger, D. - Zagreb : Osijek : Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Osijeku, 2010, 153-163
ISBN
978-953-154-021-9
Skup
Međunarodna kolonija mladih Ernestinovo: 2003.-2008.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.12.2008. - 05.12.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama; glazbena improvizacija; Orffova metoda; kreativna glazboterapija
(children with special needs; musical improvisation; Orff -metod; creative music therapy)
Sažetak
Još od starih vremena (stare civilizacije, antičko doba) vjeruje se da glazba ima veliku moć nad čovjekom, da ona može liječiti ili učiniti čovjeka boljom osobom. Novijim znanstvenim istraživanjima pokazalo se da glazba doista izaziva kod čovjeka određene fiziološke promjene te može pomoći kod izraženih socijanih, emocionalnih, fizioloških i intelektualnih problema, ali ipak nije tako moćna kao što se nekad vjerovalo. I djeci s posebnim potrebama želi se pomoći glazboterapijom, a glazba pritom treba poslužiti za opuštanje, poboljšanje motoričke koordinacije, motiviranje za izvođenje fizičkih vježbi, poticanje samopouzdanja i samopoštovanja, poboljšanje govora, komnikacije ili za poticanje djeteta na suradnju. Postoji tzv. receptivni i aktivni pristup u glazboterapiji. Pri aktivnom pristupu tu je još i niz različitih metoda od kojih su istaknute Orffova metoda i kreativna glazboterapija u kojima je središnja aktivnost glazbena improvizacija. Tim metodama želimo posvetiti posebnu pažnju u našem izlaganju jer se čini da su jednako primjerene svoj djeci bez obzira na vrstu poteškoća koje ona imaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)