Pregled bibliografske jedinice broj: 485368
Regionalna vinska cesta Panonske Hrvatske
Regionalna vinska cesta Panonske Hrvatske // Ekonomski vjesnik, 10 (2010), 1; 62-76 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 485368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Regionalna vinska cesta Panonske Hrvatske
(The Regional Wine Road of Pannonian Croatia)
Autori
Drvenkar, Nataša ; Banožić, Mario
Izvornik
Ekonomski vjesnik (0353-359X) 10
(2010), 1;
62-76
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vinska cesta ; triple helix ; Porterov model dijamanta
(wine road ; triple helix ; Porter’s diamond model)
Sažetak
Sve prisutniji globalni turistički trendovi predstavljaju izazove nacionalnih gospodarstava pri stvaranju konkurentnosti i turističke poziconiranosti u takvim uvjetima. Radi postizanja globalne konkurentnosti zemlje nužno je izgrađivati regionalnu konkurentost zbog značajne uloge regije kao bazične jedinice razvoja. Izrazita regionalna neravnoteža Hrvatske nameće potrebu pronalaska novih generatora ekonomskog rasta i prosperiteta. Panonska Hrvatska (kao jedna od tri NUTS2 regije), raspolaže izuzetnim potencijalom za razvoj vinskog turizma, koji bi pozitivno utjecao na konkurentnost regije u nizu njezinih segmenata. Panonska Hrvatska raspolaže s čak 87% svih poljoprivrednih površina Hrvatske i 62% svih poljoprivrednih površina Hrvatske pod vinogradima. Takvo prirodno bogatstvo (korišteno na efikasan, efektivan i prije svega inovativan način) treba uzeti u obzir pri uvažavanju novih turističkih trendova i stvaranju turističkog proizvoda. Autohtoni proizvodi, jedinstvenost turističkih odredišta i želja za cjelovitom turističkom ponudom, prilike su koje ova regija treba prepoznati, implementirati u konkretnu strategiju i smjernice budućeg djelovanja. Sam projekt razvoja i implementacije regionalne vinske ceste temeljio bi se na povezivanju mikro regija vinogradarsko-vinske ponude Panonske Hrvatske i stvaranju jedinstvenoga turističkog proizvoda autohtonih karakteristika. Kako bi se postigla konkurentska prednost same regije, potrebno je prepoznati i valorizirati ključne faktore razvoja. Porterov model dijamanta regionalne vinske ceste Panonske Hrvatske omogućit će prepoznavanje svih relevantinih faktora razvoja i kreaciju jedinstvenoga turističkog proizvoda. Smjernice dobivene analizom stavki dijamanta, poslužit će za izradu triple helix modela regionalne vinske ceste. Triple helix model omogućio bi olakšan pristup financijskim sredstvima nacionalne, regionalne, lokalne razine, kao i olakšano apliciranje za sredstva pretpristupnih fondova Europske unije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Referativnyi Zhurnal (Abstracts Journal), Moskva, Rusija