Pregled bibliografske jedinice broj: 485336
Mogući učinci igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente
Mogući učinci igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 2; 195-213 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 485336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogući učinci igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente
(Possible effects of playing computer and video games on children and adolescent)
Autori
Bilić, Vesna ; Gjukić, Damjan ; Kirinić, Giovana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 151
(2010), 2;
195-213
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
računalne igrice; videoigre; djeca; adolescenti; socijalna izolacija; roditelji; ovisnosti
(computer games; video games; children; adolescents; social isolation; parents; addiction)
Sažetak
Oduševljene i učestala zaokupljenost djece i mladih računalnim igricama i videoigrama razlog je zabrinutosti njihovih roditelja i učitelja. Cilj je ovog rada na temelju istraživanja i pregleda literature analizirati pozitivne i negativne učinke igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente , s osobitim osvrtom na mogućnost stvaranja ovisnosti o njima. Iako neke računalne igrice i videoigre mogu služiti korisnom učenju, razvoju brzine i koordinacije, usredotočenosti, kontrole, te sposobnosti rješavanja problema, osobito se upozorava na njihove štetne utjecaje: agresivnost, socijalnu izolaciju, problematičnu uporabu sve do stvaranja ovisnosti. Zbog prisutnosti velike količine agresije u nekim računalnim igrama strahuje se od mogućnosti imitiranja akcija i postupaka likova, razvijanja neosjetljivosti za nasilje i opravdavanje realnog nasilja. Veliki broj istraživača upozorava na moguću povezanost između računalnih igara i agresivnosti djece. Iako nema čvrstih dokaza da igrice utječu na socijalno povlačenje i izolaciju djece, istraživači upozoravaju na posljedice koje one mogu na tom planu izazvati kod neumjerenih igrača. Treći negativni aspekt koji se povezuje uz računalne igre produžavanje je vremena igranja, preokupacija do patološkog igranja. Na kraju se analizira postoji li mogućnost stvaranja ovisnosti o računalnim igricama i videoigema i navode se mogući upozoravajući znakovi: konstantno produžavanje vremena igranja ; razvoj tolerancije na podražaj ; nemir i razdražljivost kad se igra prekine ; nemoć kontroliranja igranja i prestajanja ; prekid s ranije važnim aktivnostima ; laganje o igranju ; nastavljanje igranja usprkos zabranama ; sukobi s roditeljima, prijateljima i školski problemi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bilić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts