Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 484588

Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju


Romstein, Ksenija
Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 273-283 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 484588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju
(Who am I? Autobiographic Narratives of <children with Disabilities)

Autori
Romstein, Ksenija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010, 273-283

ISBN
978-953-6965-21-2

Skup
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
autobiografija ; djeca s teškoćama u razvoju ; identitet ; interkulturalizam ; inkluzija
(autobiography ; children with developmental disabilities ; identity ; interculturalism ; inclusion)

Sažetak
Renesansno viđenje čovjeka kao „homo fabera“ i danas se potvrđuje u istraživanjima neuroznanosti, sociologije, filozofije i pedagogije. Konstruiranje individualnog (ja) u tenzijskom je odnosu sa kolektivnim (oni). Odnosno, dok je individualno interpretativno i integrativno, kolektivno se odlikuje funkcionalnom prikladnošću. Obzirom da je heterogenost društva prirodna, postavlja se pitanje odnosa viđenja samoga sebe u okvirima personalnih atributa i utjecaja okruženja na građenje identiteta. Interpretacija tog odnosa počiva na dominantnoj socijalnoj ideologiji i izravno utječe na stvaranje „kategorija“ ljudi. To za djecu s teškoćama u razvoju predstavlja dvojaku opasnost: građenje unutarnjeg koncepta o sebi t.j. identiteta kroz iskustva socijalnog položaja nastalog nepravednim socijalnim aranžmanima te zadržavanje statusa quo stvorenih relacija. Interkulturalizam, bez obzira na brojne definicije, predstavlja vrijednost. On je komplementaran sa filozofijom inkluzije koja se temelji na pozitivnoj diferencijaciji i koja „teškoće u razvoju“ tumači kao odraz normativne orijentacije društva. U ovome će se radu podastrijeti viđenja osobnih karakteristika djece s teškoćama u razvoju. Dobiveni rezultati imati će pragmatičnu vrijednost te će biti upotrebljivi praktičarima (u prvome redu odgojiteljima, učiteljima, pedagozima i rehabilitatorima) za dizajniranje razvojno primjerenog okruženja te studentima kao potporanj u promišljanju o kompleksnosti teškoće i građenju osobnih kriterija interkulturalizma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada files.eric.ed.gov

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija
Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 273-283 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Romstein, K. (2010) Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju. U: Peko, A., Sablić, M. & Jindra, R. (ur.)Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2010}, pages = {273-283}, keywords = {autobiografija, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, identitet, interkulturalizam, inkluzija}, isbn = {978-953-6965-21-2}, title = {Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {autobiografija, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, identitet, interkulturalizam, inkluzija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2010}, pages = {273-283}, keywords = {autobiography, children with developmental disabilities, identity, interculturalism, inclusion}, isbn = {978-953-6965-21-2}, title = {Who am I? Autobiographic Narratives of




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font