Pregled bibliografske jedinice broj: 484588
Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju
Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 273-283 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 484588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tko sam ja? Autobiografski iskaz djece s teškoćama u razvoju
(Who am I? Autobiographic Narratives of <children with Disabilities)
Autori
Romstein, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings
/ Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010, 273-283
ISBN
978-953-6965-21-2
Skup
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
autobiografija ; djeca s teškoćama u razvoju ; identitet ; interkulturalizam ; inkluzija
(autobiography ; children with developmental disabilities ; identity ; interculturalism ; inclusion)
Sažetak
Renesansno viđenje čovjeka kao „homo fabera“ i danas se potvrđuje u istraživanjima neuroznanosti, sociologije, filozofije i pedagogije. Konstruiranje individualnog (ja) u tenzijskom je odnosu sa kolektivnim (oni). Odnosno, dok je individualno interpretativno i integrativno, kolektivno se odlikuje funkcionalnom prikladnošću. Obzirom da je heterogenost društva prirodna, postavlja se pitanje odnosa viđenja samoga sebe u okvirima personalnih atributa i utjecaja okruženja na građenje identiteta. Interpretacija tog odnosa počiva na dominantnoj socijalnoj ideologiji i izravno utječe na stvaranje „kategorija“ ljudi. To za djecu s teškoćama u razvoju predstavlja dvojaku opasnost: građenje unutarnjeg koncepta o sebi t.j. identiteta kroz iskustva socijalnog položaja nastalog nepravednim socijalnim aranžmanima te zadržavanje statusa quo stvorenih relacija. Interkulturalizam, bez obzira na brojne definicije, predstavlja vrijednost. On je komplementaran sa filozofijom inkluzije koja se temelji na pozitivnoj diferencijaciji i koja „teškoće u razvoju“ tumači kao odraz normativne orijentacije društva. U ovome će se radu podastrijeti viđenja osobnih karakteristika djece s teškoćama u razvoju. Dobiveni rezultati imati će pragmatičnu vrijednost te će biti upotrebljivi praktičarima (u prvome redu odgojiteljima, učiteljima, pedagozima i rehabilitatorima) za dizajniranje razvojno primjerenog okruženja te studentima kao potporanj u promišljanju o kompleksnosti teškoće i građenju osobnih kriterija interkulturalizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)