Pregled bibliografske jedinice broj: 483254
Porterova strategija niskih troškova na primjeru tvrtke easyJet
Porterova strategija niskih troškova na primjeru tvrtke easyJet, 2010., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 483254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Porterova strategija niskih troškova na primjeru tvrtke easyJet
(Porter's strategy of low costs in the case of easyJet company)
Autori
Klarić, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2010
Stranica
34
Mentor
Bukljaš Skočibušić, Mihaela
Ključne riječi
Porterova strategija; troškovi; niskobudžetne aviokompanije; tvrtka easyJet
(Porter's strategies; costs; low-cost airline; easyJet company)
Sažetak
Današnju recesiju, kada se sve industrijske grane suočavaju s otpuštanjima i padom proizvodnje, zrakoplovna industrija je doživjela 11.rujna 2001., nakon terorističkog napada na New York. Zračni prijevoz od toga dana nije više isti. Ljudi su izgubili povjerenje u zrakoplovne kompanije te su se one našle u velikim gubicima. Uslijedila su otpuštanja, stečajevi velikih zrakoplovnih prijevoznika te veliko smanjenje putnika. Jedini izlaz iz krize bilo je snižavanje cijena karata- nova strategija troškovnog vodstva. U to vrijeme su se na tržištu javile nove, male zrakoplovne kompanije koje su bile spremne na takvu strategiju. Uspjele su s tržišta istisnuti velike konkurente te u par godina postati dovoljno jake da kontroliraju trendove u zrakoplovnoj industriji. Vodstvo u niskim troškovima jest strategija kojom poduzeće postiže konkurentsku prednost snižavajući svoje troškove na razinu nižu od troškova konkurencije. Strategija niskih troškova fokusira se na postizanje konkurentske prednosti s najnižim troškovima i strukturom troškova u industriji. Ova tvrdnja ne znači da će tvrtka radi uštede plasirati loše proizvode s niskim cijenama. Danas su troškovi temelj strategije, te imaju velik utjecaj na strukturu cjelokupne industrije. Smanjenje troškova ima svoje izvore u učinkovitoj ekonomiji obujma i ekonomiji iskustva, te zahtjeva kontrolu zaliha, izbjegavanje marginalnih kupaca, minimalizaciju troškova u područjima kao što su istraživanja i razvoj, uslugama, prodajnoj snazi, oglašavanju i drugo. Lanac vrijednosti osnovni je alat određivanja troškova konkurenata. Kao i sve druge niskobudžetne aviokmopanije easyJet ima iste karatkteristike kojima stvara konkurentsku prednost, a koje su svi kopirali od prvog niskobudžetnog avioprijevoznika Southwest-a. Razlika između njih i konkurencije je u obujmu usluga i dodatnih sadržaja koji se nude osim letova, te u starosti flote aviona. Također posebno brinu o svome IT sustavu kojem se može pristupiti preko sigurnosnih servera bilo gdje u svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport