Pregled bibliografske jedinice broj: 482088
Nisko i još niže: povijest čitanja, povijest dječjeg čitanja i hrvatska kulturna i književna historiografija
Nisko i još niže: povijest čitanja, povijest dječjeg čitanja i hrvatska kulturna i književna historiografija // Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik sažetaka / Marija Turk (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010. str. 236-237 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 482088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nisko i još niže: povijest čitanja, povijest dječjeg čitanja i hrvatska kulturna i književna historiografija
(Low and Lower: History of Reading, History of Children's Reading and Croatian Cultural and Literary Historiography)
Autori
Marijana, Hameršak
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik sažetaka
/ Marija Turk - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010, 236-237
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje; kulturna historigrafija; dječje čitanje; književna historiografija
(reading; cultural historiography; children's reading; literary historiography)
Sažetak
Nakon osvrta na tendencije u istraživanju čitanja u hrvatskoj kulturnoj i književnoj historiografiji, izlaganje će se usredotočiti na dobno specifična istraživanja u tom području, preciznije, na kulturnopovijesne i književnopovijesne rasprave o dječjem čitanju. Pritom uočen rubni status povijesti čitanja, te još rubniji status povijesti dječjeg čitanja interpretirat će se iz perspektive dugogodišnje prevlasti književnoteorijskih i historiografskih paradigmi usredotočenih na Velike događaje, Velika djela, Velike ljude i dr. Osim, iz uže, disciplinarne perspektive, rubni interes za probleme čitanja, posebice za probleme dječjeg čitanja, pokušat će se promotriti i iz očišta društvenih (popularnih, akademskih i dr.) predodžbi o djetinjstvu i čitanju kao jednokratnim, prolaznim praksama. Da je doista riječ o predodžbama, a ne danostima, pokušat će se pak pokazati kroz osvrt na reprezentacije dječjeg čitanja u hrvatskoj devetnaeststoljetnoj monografskoj i periodičkoj produkciji. Tekstovi o kojima će biti riječi, naime, isticali su ključnu društvenu ulogu dječjeg čitanja – mnogi od njih definirali su djecu kao društvene agense, a čitanje kao modernizacijski zamašnjak. Razlika u statusu dječjeg čitanja u tim tekstovima i u suvremenoj hrvatskoj kulturnoj i književnoj historiografiji u ovom će se izlaganju, dakle, povezati s razlikama u predodžbama knjige, čitanja i djece u hrvatskom društvu druge polovice 19. stoljeća, s jedne strane, te u povijestima hrvatske književnosti i kulture, s druge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb