Pregled bibliografske jedinice broj: 481985
Tablica frekvencija s razredima - što sve možemo izračunati?
Tablica frekvencija s razredima - što sve možemo izračunati? // IV. kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske / Mladinić, Petar ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2010. str. 465-482 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 481985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tablica frekvencija s razredima - što sve možemo izračunati?
(Frequency distribution table - what we can figure out?)
Autori
Moro, Maja ; Beban-Brkić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
IV. kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske
/ Mladinić, Petar ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2010, 465-482
ISBN
978-953-6862-19-1
Skup
Kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske (4 ; 2010)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.06.2010. - 02.07.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kontinuirano statističko obilježje; tablica frekvencija s razredima; mjere centralne tendencije; mjere varijabilnosti; grafički prikazi
(continuous statistical data; frequency distribution table; measures of central tendency; measures of dispersion; graphs)
Sažetak
Promatramo li statističko obilježje X koje može poprimati vrijednosti iz nekog intervala skupa R realnih brojeva, onda govorimo o kontinuiranom statističkom obilježju X. Ako raspolažemo s vrlo velikim brojem podataka, pri čemu se pojavljuje i velika raznolikost u rezultatima (na primjer, broj bodova na ispitu znanja, od 0 do 100 bodova), potrebno je izvršiti grupiranje podataka da bi se dobila pregledna tablica frekvencija s razredima. Ovisno o promatranom statističkom obilježju, tablica može imati razrede jednakih, ali i različitih širina. U radu je pokazano kako iz takvih tablica izračunavamo mjere centralne tendencije (aritmetičku sredinu, geometrijsku sredinu, harmonijsku sredinu, medijan, mod) i mjere varijabilnosti (varijancu, standardnu devijaciju, koeficijent varijacije) te razne mogućnosti grafičkog prikazivanja podataka. Cilj rada je potaknuti raspravu o dijelu matematičkog kurikuluma koji se odnosi na statističke sadržaje, a koje bi učenici mogli i trebali savladati tijekom osnovnog i srednjeg školovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Geodetski fakultet, Zagreb,
Fakultet šumarstva i drvne tehnologije