Pregled bibliografske jedinice broj: 481600
Ispitivanje sekundarne jezične kompetencije - između zahtjeva i ostvarenja
Ispitivanje sekundarne jezične kompetencije - između zahtjeva i ostvarenja // Peti hrvatski slavistički kongres, zbornik sažetaka / Turk, Marija (ur.).
Rijeka: Hrvatski slavistički odbor Hrvatskoga filološkog društva ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010. str. 346-347 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 481600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje sekundarne jezične kompetencije - između zahtjeva i ostvarenja
(Examining Scondary Linguistic Competence - Between Demands and Realizations)
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres, zbornik sažetaka
/ Turk, Marija - Rijeka : Hrvatski slavistički odbor Hrvatskoga filološkog društva ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010, 346-347
ISBN
978-953-6104-72-7
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sekundarna jezična kompetencija; ispiti znanja
(secondary linguistic competence; examination)
Sažetak
ISPITIVANJE SEKUNDARNE JEZIČNE KOMPETENCIJE – IZMEĐU ZAHTJEVA I OSTVARENJA Da bi se u nastavi hrvatskoga jezika utvrdili opseg i kvaliteta usvojenoga znanja, provode se usmena i/ili pismena ispitivanja. U ovom će radu biti proučeni različiti materijali koji služe za provjeru usvojenosti normā hrvatskoga standardnoga jezika na osnovnoškolskoj razini. Korpus pismenih ispita (testova) bit će proučen: a) s obzirom na tipove zadataka kojima se u njima provjeravaju jezična znanja b) s obzirom na to koliko se pozornosti u njima posvećuje određenim jezičnim znanjima, odnosno koja se znanja provjeravaju u većoj, a koja u manjoj mjeri c) s obzirom na to u kojoj se mjeri provjeravaju teorijska, a u kojoj praktična jezična znanja d) s obzirom na to koliko provjeravana znanja prate Nastavni plan i program za osnovnu školu (2006) i u njemu predviđene ishode učenja (obrazovna postignuća), budući da se ciljevi poučavanja trebaju, u skladu s međunarodnim dokumentima o obrazovanju, odrediti kao mjerljivi ishodi učenja (engl. learning outcomes). Cilj istraživanja također je i upozoriti na prihvatljivost/neprihvatljivost pismenih ispita (testova), osobito u pogledu njihove primjerenosti dobi i spoznajnim mogućnostima učenika, kao i pokušati pridonijeti usustavljivanju i standardizaciji pismenih ispita (testova) za provjeru stupnja ovladavanja jezičnim znanjima, kao i istaknuti kako je prilikom utvrđivanja nacionalnih kompetencija nastavnika u obzir potrebno uzeti i kompetenciju izrade testova kao bitnu kompetenciju kojom budući nastavnici moraju ovladati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb