Pregled bibliografske jedinice broj: 481590
Partnersko odgajanje djece i učenika
Partnersko odgajanje djece i učenika // Kriza odgoja i /ili odgoj u vrijeme krize
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 481590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnersko odgajanje djece i učenika
(Partnership in Education of Children and Students)
Autori
Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Kriza odgoja i /ili odgoj u vrijeme krize
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj; partnerstvo; obitelj; škola
(education; partnership; family; school)
Sažetak
Škola kao odgojno-obrazovna ustanova i obitelj dvije su temeljne zajednice koje su uključene u učenikov život. Stvaranjem partnerskih odnosa omogućava se obitelji i učiteljima trajno poticanje, podržavanje i aktivno sudjelovanje u svakom dijelu odgojno-obrazovnoga rada učenika. Partnerski odnosi podrazumijevaju jednakopravne aktivne članove koji će zajednički surađivati sa ciljem stvaranja najprimjerenijeg okruženja za stjecanje učenikovih kompetencija. Učitelji su pokretači partnerskih odnosa, a pri tome bi trebali stvarati s obitelji međusobno povjerenje i poštovanje, bez obzira na obiteljski socijalni status, kulturne, jezične i vjerske razlike. Osposobljenost učitelja za uspostavljanje i održavanje partnerskih odnosa moguća je uz izmjene studijskih programa predmetnih učitelja te osobno cjeloživotno obrazovanje potpomognuto stručnim i znanstvenim seminarima. Nakon uvođenja Bolonjskoga procesa studijski programi predmetnih učitelja obogaćeni su stručnim predmetima, a nastavnički moduli i dalje imaju nekoliko pedagoško-psiholoških kolegija koji ne pružaju motivaciju i dovoljno znanja za obavljanje svih odgojnih poslova u školama. Promjenom studijskih programa i uvođenjem novih kolegija posvećenih upravo uspostavljanju pozitivnog ozračja u postmodernom, multikulturalnom i pluralnom društvu stvarat će se partnerski odnosi obitelji i škole koji će lakše prevladati krizu odgoja u hrvatskim školama. Postmoderno društvo zahtjeva individualni pristup svakom učeniku i roditelju s obzirom na njihove različitosti, stoga učitelji trebaju pronaći optimalan put stvaranja partnerskih odnosa. Partnerskim će odnosima učenici stjecati više povjerenja u okruženje jer će osjećati veću brigu za sebe, a pri tome će slijediti poboljšanje cjelokupnih odgojno-obrazovnih postignuća učenika. Škola na taj način postaje otvoreno mjesto gdje će obitelj biti obaviještena o svim aktivnostima škole, redovito dobivati informacije o mogućnostima potpore svome djetetu te će se moći aktivno uključiti u sve oblike odgojno-obrazovnoga procesa. Uzajamnom razmjenom informacija i aktivnim uključivanjem u konstruiranje školskoga kurikuluma, obitelj i škola bolje će razumjeti svoju djecu i učenike te pronalaziti učinkovite načine poticanja i povezivanja školskoga učenja i stvarnoga života. Partnerskim stvaranjem optimalnih uvjeta za stjecanje učenikovih kompetencija obitelj i škola pripremit će učenika za kvalitetno, aktivno i odgovorno življenje svestrane ličnosti i u vrijeme krize odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(autor)