Pregled bibliografske jedinice broj: 481576
Procjena učenika o mogućnosti su-konstrukcije kurikula izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi
Procjena učenika o mogućnosti su-konstrukcije kurikula izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi // First International Conference "Talented and Gifted Creators of Progress" : theory and practice : proceedings
Bitola, 2009. str. 126-134 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 481576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena učenika o mogućnosti su-konstrukcije kurikula izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi
(Students Estimates of the possibility of Co-constructing Curriculum in Extracurricular Activities in Primary School)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Brust, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
First International Conference "Talented and Gifted Creators of Progress" : theory and practice : proceedings
/ - Bitola, 2009, 126-134
Skup
Nternational Conference "Talented and Gifted Creators of Progress" : theory and practice (1 ; 2009)
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija; Bitola, Sjeverna Makedonija, 16.10.2009. - 17.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici; učitelji; izvannastavne aktivnosti; kurikul; osnovne škole
(students; extracurricular activities; curriculum in primary school)
Sažetak
Nastavi kao okosnici školskoga rada pridaje se najviše pozornosti. Nastavni proces ne pruža učenicima sve što odgovara njihovim individualnim razvojnim potrebama, interesima i mogućnostima. Prevladavanje tih ograničenosti moguće je kroz izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Samostalnim odlučivanjem, čime se želi baviti izvan obvezne nastave, učeniku se pruža mogućnost za potvrđivanjem, dokazivanjem i za samoaktualizacijom. U radu iznosimo stanje broja i različitosti izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti tijekom 2007./2008. godine u 20 osnovnih škola grada Osijeka te rezultate procjene učenika jedne osječke osnovne škole o razlozima i motivima uključivanja u dvije najučestalije nastavne aktivnosti. Da bi kroz izvannastavne aktivnosti u osnovnoj školi poticali stvaralaštvo učenika važno je zadovoljiti krucijalne odrednice slobodnoga vremena, zadovoljenje potreba i interesa učenika te slobodu i izbornost. Istražili smo stoga i razinu mogućnosti učeničkih izbora u su-konstrukciji kurikula i realizaciji aktivnosti te školske čimbenike koji neposredno utječu na tijek i uspješnost izvođenja izvannastavnih aktivnosti. Oblikovanje i realizacija kurikula izvannastavnih aktivnosti uspješna je ako učenici imaju slobodu izbora u su-konstrukciji kurikula i izravnu uključenost u realizaciji odgojno-obrazovnoga procesa u tim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek