Pregled bibliografske jedinice broj: 481564
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja // Suvremena psihologija, 13 (2010), 2; 235-256 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 481564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja
(Psychosocial and Educational Determinants of Primary School Achievement: Grasp of Previous Research)
Autori
Babarović, Toni ; Burušić, Josip ; Šakić, Marija
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 13
(2010), 2;
235-256
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školski uspjeh; osobine učenika; učitelji; nastava; škola; hijerarhijsko linearno modeliranje
(school achievement; student characteristics; teachers; teaching; school; hierarchical linear modeling)
Sažetak
U ovom preglednom radu iznesen je prikaz relevantnih znanstvenih spoznaja o mogućnostima objašnjenja razine obrazovnog uspjeha učenika osnovnih škola na temelju različitih osobina učenika, obilježja učenikove socijalne okoline te obilježja škole, učitelja i nastavnog procesa. Prikazan je relativni doprinos svakog od razmatranih obilježja u objašnjenju školskog uspjeha kao i ukupni doseg ovih prediktora u zadanom predikcijskom modelu. Na osnovi rezultata brojnih istraživanja pokazalo se da su temeljne osobine učenika, a poglavito njihove kognitivne sposobnosti, najbolji prediktori školskog uspjeha. Znatno manji dio varijabiliteta obrazovnog uspjeha može se pripisati obilježjima obitelji iz koje učenik dolazi i njegove šire socijalne okoline, dok ostatak otpada na osobine učitelja i nastavnog procesa, te osobine škole. Osim navedenih spoznaja, u radu se razmatra upotreba Hijerarhijskog linearnog modeliranja kao adekvatnog statističko-metodološkog pristupa u proučavanju ovog fenomena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Kaliterna-Lipovčan, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus