Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 481564

Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja


Babarović, Toni; Burušić, Josip; Šakić, Marija
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja // Suvremena psihologija, 13 (2010), 2; 235-256 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 481564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja
(Psychosocial and Educational Determinants of Primary School Achievement: Grasp of Previous Research)

Autori
Babarović, Toni ; Burušić, Josip ; Šakić, Marija

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 13 (2010), 2; 235-256

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
školski uspjeh; osobine učenika; učitelji; nastava; škola; hijerarhijsko linearno modeliranje
(school achievement; student characteristics; teachers; teaching; school; hierarchical linear modeling)

Sažetak
U ovom preglednom radu iznesen je prikaz relevantnih znanstvenih spoznaja o mogućnostima objašnjenja razine obrazovnog uspjeha učenika osnovnih škola na temelju različitih osobina učenika, obilježja učenikove socijalne okoline te obilježja škole, učitelja i nastavnog procesa. Prikazan je relativni doprinos svakog od razmatranih obilježja u objašnjenju školskog uspjeha kao i ukupni doseg ovih prediktora u zadanom predikcijskom modelu. Na osnovi rezultata brojnih istraživanja pokazalo se da su temeljne osobine učenika, a poglavito njihove kognitivne sposobnosti, najbolji prediktori školskog uspjeha. Znatno manji dio varijabiliteta obrazovnog uspjeha može se pripisati obilježjima obitelji iz koje učenik dolazi i njegove šire socijalne okoline, dok ostatak otpada na osobine učitelja i nastavnog procesa, te osobine škole. Osim navedenih spoznaja, u radu se razmatra upotreba Hijerarhijskog linearnog modeliranja kao adekvatnog statističko-metodološkog pristupa u proučavanju ovog fenomena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Kaliterna-Lipovčan, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Babarović, Toni; Burušić, Josip; Šakić, Marija
Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja // Suvremena psihologija, 13 (2010), 2; 235-256 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Babarović, T., Burušić, J. & Šakić, M. (2010) Psihosocijalne i obrazovne odrednice školskog uspjeha učenika osnovnih škola: dosezi dosadašnjih istraživanja. Suvremena psihologija, 13 (2), 235-256.
@article{article, author = {Babarovi\'{c}, Toni and Buru\v{s}i\'{c}, Josip and \v{S}aki\'{c}, Marija}, year = {2010}, pages = {235-256}, keywords = {\v{s}kolski uspjeh, osobine u\v{c}enika, u\v{c}itelji, nastava, \v{s}kola, hijerarhijsko linearno modeliranje}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {13}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Psihosocijalne i obrazovne odrednice \v{s}kolskog uspjeha u\v{c}enika osnovnih \v{s}kola: dosezi dosada\v{s}njih istra\v{z}ivanja}, keyword = {\v{s}kolski uspjeh, osobine u\v{c}enika, u\v{c}itelji, nastava, \v{s}kola, hijerarhijsko linearno modeliranje} }
@article{article, author = {Babarovi\'{c}, Toni and Buru\v{s}i\'{c}, Josip and \v{S}aki\'{c}, Marija}, year = {2010}, pages = {235-256}, keywords = {school achievement, student characteristics, teachers, teaching, school, hierarchical linear modeling}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {13}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Psychosocial and Educational Determinants of Primary School Achievement: Grasp of Previous Research}, keyword = {school achievement, student characteristics, teachers, teaching, school, hierarchical linear modeling} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font