Pregled bibliografske jedinice broj: 481078
Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije
Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije // Tržište, 19 (2007), 2; 201-211 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 481078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije
(Colour in marketing communications : defining the role of colour as a mediator variable in the process of communication)
Autori
Tkalac Verčič, Ana ; Kuharić Smrekar, Anita
Izvornik
Tržište (0353-4790) 19
(2007), 2;
201-211
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
boje; marketinška komunikacija
(colour; marketing communications)
Sažetak
Unatoč neospornoj važnosti boje u oglašavanju i marketinškoj komunikaciji općenito, broj istraživanja utjecaja boje na ovim je područjima vrlo malen. Stoga je primarni cilj ovog rada bio ponuditi neke osnovne smjernice i uvid u korištenje boja u komunikaciji. U radu se detaljnije istražuje percepcija boja, odnosno analizira povezivanje toplih i hladnih boja s proizvodima odnosno poduzećima ; određuju se emocionalne asocijacije koje pojedine boje izazivaju, te se mjeri zapaženost primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja. Rezultati istraživanja pokazali su da je u asociranju boja s organizacijama najčešća identifikacija ružičaste (magenta) boje s poduzećem T-com. Isto tako, pokazalo se da različite boje izazivaju jasne pozitivne odnosno negativne asocijacije (primjerice, ljubičasta boja pokazala se bojom s najnegativnijim asocijacijama), te je to potkrijepilo pretpostavku o tome kako odabir pogrešne boje u marketinškoj komunikaciji može izazvati negativne reakcije potrošača. Konačno, pokazalo se da je u kontekstu primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja najzapaženija uvijek bila žuta, dok su plava, ljubičasta i plavo-ljubičasta najslabije zapažene boje. Ovaj rad predstavlja pokušaj izviđajnog istraživanja na području proučavanja utjecaja boja u marketinškoj komunikaciji. Budući da je istraživanje provedeno u sklopu diplomskog rada, metodologija istraživanja sadrži određena ograničenja, no rad ipak predstavlja značajan doprinos području na kojem u Hrvatskoj gotovo da i ne postoji niti jedan rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM