Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 481078

Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije


Tkalac Verčič, Ana; Kuharić Smrekar, Anita
Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije // Tržište, 19 (2007), 2; 201-211 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 481078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije
(Colour in marketing communications : defining the role of colour as a mediator variable in the process of communication)

Autori
Tkalac Verčič, Ana ; Kuharić Smrekar, Anita

Izvornik
Tržište (0353-4790) 19 (2007), 2; 201-211

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
boje; marketinška komunikacija
(colour; marketing communications)

Sažetak
Unatoč neospornoj važnosti boje u oglašavanju i marketinškoj komunikaciji općenito, broj istraživanja utjecaja boje na ovim je područjima vrlo malen. Stoga je primarni cilj ovog rada bio ponuditi neke osnovne smjernice i uvid u korištenje boja u komunikaciji. U radu se detaljnije istražuje percepcija boja, odnosno analizira povezivanje toplih i hladnih boja s proizvodima odnosno poduzećima ; određuju se emocionalne asocijacije koje pojedine boje izazivaju, te se mjeri zapaženost primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja. Rezultati istraživanja pokazali su da je u asociranju boja s organizacijama najčešća identifikacija ružičaste (magenta) boje s poduzećem T-com. Isto tako, pokazalo se da različite boje izazivaju jasne pozitivne odnosno negativne asocijacije (primjerice, ljubičasta boja pokazala se bojom s najnegativnijim asocijacijama), te je to potkrijepilo pretpostavku o tome kako odabir pogrešne boje u marketinškoj komunikaciji može izazvati negativne reakcije potrošača. Konačno, pokazalo se da je u kontekstu primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja najzapaženija uvijek bila žuta, dok su plava, ljubičasta i plavo-ljubičasta najslabije zapažene boje. Ovaj rad predstavlja pokušaj izviđajnog istraživanja na području proučavanja utjecaja boja u marketinškoj komunikaciji. Budući da je istraživanje provedeno u sklopu diplomskog rada, metodologija istraživanja sadrži određena ograničenja, no rad ipak predstavlja značajan doprinos području na kojem u Hrvatskoj gotovo da i ne postoji niti jedan rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Tkalac Verčič (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Tkalac Verčič, Ana; Kuharić Smrekar, Anita
Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije // Tržište, 19 (2007), 2; 201-211 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Tkalac Verčič, A. & Kuharić Smrekar, A. (2007) Boje u marketinškoj komunikaciji : određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije. Tržište, 19 (2), 201-211.
@article{article, author = {Tkalac Ver\v{c}i\v{c}, Ana and Kuhari\'{c} Smrekar, Anita}, year = {2007}, pages = {201-211}, keywords = {boje, marketin\v{s}ka komunikacija}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te}, volume = {19}, number = {2}, issn = {0353-4790}, title = {Boje u marketin\v{s}koj komunikaciji : odre\djenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije}, keyword = {boje, marketin\v{s}ka komunikacija} }
@article{article, author = {Tkalac Ver\v{c}i\v{c}, Ana and Kuhari\'{c} Smrekar, Anita}, year = {2007}, pages = {201-211}, keywords = {colour, marketing communications}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te}, volume = {19}, number = {2}, issn = {0353-4790}, title = {Colour in marketing communications : defining the role of colour as a mediator variable in the process of communication}, keyword = {colour, marketing communications} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font