Pregled bibliografske jedinice broj: 480788
Rasprava kao metoda poticanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti
Rasprava kao metoda poticanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti // Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik sažetaka / Turk, Marija (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010. str. 360-361 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 480788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rasprava kao metoda poticanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti
(DISCUSSION AS A METHOD OF STIMULUS TO AND DEVELOPMENT OF LEARNERS' COMPETENCY, IN TEACHING THE CROATIAN LANGUAGE AND LITERATURE)
Autori
Nemeth-Jajić, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik sažetaka
/ Turk, Marija - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010, 360-361
ISBN
978-953-6104-72-7
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rasprava; poticanje i razvijanje jezično-komunikacijske kompetencije; nastava hrvatskoga jezika i književnosti
(discussion; encouraging and developing of linguo-communicative competency; teaching of the Croatian language and literature)
Sažetak
Poticanje i razvijanje jezično-komunikacijske kompetencije učenika važna je zadaća svih predmetnih područja hrvatskoga jezika i na osnovnoškolskom i na srednjoškolskom stupnju školovanja pa suvremeni pristupi nastavi promiču one metode, metodičke postupke i oblike rada koji potiču interakciju i višesmjernu komunikaciju. Rasprava je jedna od takvih metoda. Iako poznata još od antičkoga doba, u nastavnoj praksi, gdje dominira vođeni nastavni razgovor (pri čem obično nastavnik postavlja pitanja, a učenici odgovaraju) i dvosmjerna nastavna komunikacija od nastavnika ka učeniku, ona nije dostatno iskorištena. U ovome se radu stoga promišljaju mogućnosti uključivanja rasprave kao metode u nastavu hrvatskoga jezika i književnosti s posebnim osvrtom na pojedine vrste rasprave. Učenicima se na taj način pružaju redovite prigode za jezično izražavanje, što uvelike pridonosi ne samo stjecanju jezično-komunikacijske kompetencije nego i otvorenosti nastave: nastava postaje živ, dinamičan i zanimljiv proces, a razred mjesto slobodne razmjene ideja i višesmjerne komunikacije. Nadalje, upućuje se na mogućnosti funkcionalnoga povezivanja nastave jezičnoga izražavanja i nastave hrvatskoga jezika i književnosti, prikazuju se neki metodički modeli temeljeni na raspravi kao metodi te navode mogućnosti njihove primjene u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski