Pregled bibliografske jedinice broj: 480748
Uloga menadžmenta opskrbnog lanca u povećanju konkurentnosti poduzeća
Uloga menadžmenta opskrbnog lanca u povećanju konkurentnosti poduzeća // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 56 (2005), 11; 1013-1030 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 480748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga menadžmenta opskrbnog lanca u povećanju konkurentnosti poduzeća
(The rolf of supply chain management in increasing the competitiveness of a trading company)
Autori
Vouk, Rudolf
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 56
(2005), 11;
1013-1030
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
opskrbni lanac; logistika; distribucijski centar; obrtaj zaliha; profitabilnost ulaganja
(supply chain; logistics; distribution center; inventory turnover; investment profitability)
Sažetak
Pojam menadžmenta opskrbnog lanca, koji je nastao na početku osam desetih godina predstavlja optimizaciju razina zaliha, usluga kupcu i logističkih aktivnosti. Menadžment opskrbnog lanca odražava stratešku ulogu dobavljača u pridonošenju dugoročnom uspjehu poduzeća. Dobavljači, i nabava proizvoda i proces isporuke proizvoda potrošaču postali su ključni za konkurentnost. Poduzeće uspostavlja dugoročan odnos sa nekoliko pouzdanih dobavljača i ne želi imati višestruke izvore za svaki nabavljeni proizvod. Strukturu opskrbnog lanca u mnogočemu određuju tehnologija, osobito elektronička razmjena podataka, sustav brzoreagirajuće isporuke i sustav djelotvornog prilagođivanja potražnji. Produženje opskrbnog lanca što se tiče vremena i udaljenosti (posljedica globalizacije) dalo je dodatnu važnost logističkoj povezanosti s isporukom sirovina i dijelova proizvoda i s isporukom gotovih proizvoda kupcima. Mnogobrojne su mogućnosti poboljšanja djelotvornosti poduzeća poboljšanjem menadžmenta opskrbnog lanca. Nekoliko međuovisnih elemenata bitno je za djelotvornu primjenu programa menadžmenta opskrbnog lanca. To su ponajprije dugoročni odnosi, zatim razmjena informacija i fi nancijska operativna i tehnička snaga dobavljača u vezi s proizvodima koje proizvodi i isporučuje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit