Pregled bibliografske jedinice broj: 480593
Nostalgija kao oblik (pisanja) autobiografije
Nostalgija kao oblik (pisanja) autobiografije // Peti hrvatski slavistički kongres / Turk, Marija (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010. str. 218-219 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 480593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nostalgija kao oblik (pisanja) autobiografije
(Nostalgia as a form of (writing) autobiography)
Autori
Bošković, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres
/ Turk, Marija - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2010, 218-219
ISBN
978-953-6104-72-7
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Tribuson; nostalgija; autobiografija; osobni i generacijski ideologemi
(Tribuson; autobiography; nostalgia; personal and generation ideologems)
Sažetak
Tribuson je ponajistaknutiji pisac književne suvremenosti i zacijelo najpopularniji pisac svoga naraštaja. Pozamašnu nisku njegovih naslova gradi nekoliko ontoloških područja: fantastika, krimić i autobiografizam, a realiziraju različite strategije. Jedna od strategija je i nostalgija koju, kao oblik autobiografskog diskursa, posreduju katalogizacija, imenovanje i druge tehnike, po čemu je blizak postmodernoj osjećajnosti Pavla Pavličića, kako lucidno sugeriraju interpretacije Dubravke Oraić-Tolić. U radu je naglasak na knjigama u kojima autor tematizira osobne i generacijske ideologeme, od popularne glazbe (Polagana predaja) i pornografije (Povijest pornografije), do odrastanja u vremenu velikih ideoloških koncepata s radijem, televizijom i oblicima medijske kulture kao vidljivim oblicima (Rani dani ; Trava i korov ; Ne dao Bog većega zla ; Mrtva priroda). U njima se, u primjetnu nostalgičnu ruhu, isprepleću visoka i niska književnost, (Zumzina) estetika i naučene književne teorije, krupne metafore i patetične pučke rime, ali i miris somerice i kuhanih jaja i kazališne predstave, što potvrđuje Mannovu misao da je fikcija oblik "davanja lica vlastitu životu", način čuvanja vlastitoga identiteta i zalog njegove književne prepoznatljivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija